Fråga om uppgradering från SAS GO till PLUS i sommar

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Frasselinho, 22 Maj 2015.

1. Frasselinho

Frasselinho Medlem

Hej!

Jag och tjejen flyger ARN-EWR 17 juni i GO. Har 35.000 EuroBonus Poäng att bränna och tänkte försöka uppgradera oss till Plus.
    Vad tror ni ger störst chans - ansöka om uppgradering via sas alt. vid incheck/gate? Förstår att beggars cant be choosers men ser gärna att vi sitter bredvid varandra så att en uppgraderas är inget option.

Tacksam för synpunkter och feedback.

2. Nemo

Nemo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kolla gärna in trådarna
    http://www.businessclass.se/forum/t...-vid-gate-med-poäng-och-vad-kostar-det.16314/
    http://www.businessclass.se/forum/t...-business-class-för-sas-eurobonus-poäng.1207/
    Flyger ni på pengar eller poäng? Har ni status EBS/EBG eller liknande? Specialkost? Bokningsklass?
    Uppgradering till hgre klass och komfort - SAS

3. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vill du maximera, så ansöker du om uppgradering i förväg på sas.se och om den inte går igenom så kollar du vid incheckning om du kan uppgradera för poäng.

Skulle även rekommendera att du tittar på vad det kostar att använda OptionTown för er flight. Om ni skulle bestämma er för att ansöka om OptionTown-upgrade så gör du nog bäst i att inte samtidigt söka poänguppgradering via SAS.se då detta kan strula rätt rejält ibland utan då har du bara stand-by upgrade som fallback.

4. Frasselinho

Frasselinho Medlem

Ansökte om uppgradering med poäng från GO-PLUS via sas för ett par veckor sedan.
    Flyger SK903 imorgon onsdag och har fortfarande inte fått ngt svar, däremot har jag fått ett mail där sas erbjuder cashupgrade -
    Försöker det sälja innan poäng kan användas?
    Enl. expertflyer finns det flera lediaga platser i PLUS.
    Är det ngn idé att ringa sas om jag inte hör ngt eller ska jag prova upgrade vid check in?

/Jonas

5. Carl

Carl Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fick ett liknande mail när jag reste för två veckor sedan. 1595kr ville dom ha från Go till Plus. När jag kom ut till ARN för att checka in hade SAS redan uppgraderat mig (EBG) medan min flickvän som är EBS (OBS olika bokningsnr) satt kvar i Go. Vi fick då ett erbjudande om att köpa en uppgradering för 1.000kr åt henne vilket jag anser är en bra deal.
    Var ute i hyfsat god tid så finns det stora möjligheter att det löser sig
    Trevlig resa

HCW och Börnen gillar detta.
  6. Rctapper

Rctapper Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Försökte uppgradera med OptionTown innan avresa men lyckades inte.
    Det fanns gott om plats i plus så jag fattar inte varför förfrågan via OptionTown inte gick igenom.

Kunde dock uppgradera för poäng vid gaten, eftersom hela familjen var med så gick det åt en del poäng!

7. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Välkommen till forumet.
    Tyvärr är det inte så enkelt med optiontown att den går igenom även om det finns platser lediga i plus. Kan vara så att SAS hellre släpper platserna för att uppgradera med poäng.

Rctapper gillar detta.
  8. Rctapper

Rctapper Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag skall försöka igen med Optiontown på höst resan till HongKong!
    Man kan ju inte ge upp efter första försöket!

9. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Det gör du rätt i, jag hade fått igenom 5 av 5 innan jag fick min första nekade uppgradering. När de går igenom är det riktigt bra värde :)

Rctapper gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!