Senaste nytt

Fråga om Thai Airways Royal Orchid Plus

inka

Medlem
Hej,
undar om man i en familj som inte reser så ofta kan skänka bort sina poäng till en i familjen och på det sättet få exvis uppgradering för 1 person. Detta svar fick jag fr Thai: "Det är tyvärr inte möjligt att flytta miles från ett konto till ett annat, eller att slå ihop Saldo från flera konton. Som medlem kan man dock nominera annan person att nyttja medlemmens miles.
Det måste dock finnas tillräckligt med miles på medlemmens konto för den aktivitet
Den nominerade önskar göra."


Tyvärr förstår jag inte vad de menar, vaddå nominera och tillräckligt med miles? Någon som kan förklara hur dett funkar så skulle jag bli glad :)
 

palmen

Moderator
Innebär att du inte kan flytta miles till någon annans konto. Säg att du har 100.000 miles och jag är en del av din familj, då hade du kunnat låta mig nyttja dessa 100.000 miles för att göra en flygning och betala med miles genom att nominera mig.
Om du har 50.000 miles och den andre har 50.000 miles och ni den andre ska göra en resa som kostar 100.000 miles så kan ni inte slå ihop era insamlade miles för att komma upp i rätt summa även om den andre är nominerad att använda dina miles.

Om man fritt fick flytta poäng mellan konton skulle jag "tvinga" mina kompisar att registrera sig och sedan se till att de skickar alla sina miles till mig (dom är lite omedvetna ibland). Reser man i en grupp om 8 personer skulle ju alla miles kunna läggas på en persons konto i så fall från första början.
På SAS EB kan man föra över poäng till en annans konto, men det kostar pengar att göra det.
 
Toppen