Senaste nytt

Fråga om Stockholm-Dubai i Business class

flying

Medlem
Vi tänkte åka under höstlovet, dvs v 44, då kanske det är bättre temp? Hur var beläggningen? Andra observationer?

Jag skulle vilja påstå att v 44 är helt optimalt att åka!

Jag har flugit ganska mycket med Emirates både ekonomi, business och first och jag vill påstå att beläggningen är relativt hög i alla klasser. Emirates är dessutom väldigt "duktiga" på att uppgradera sina premium kunder. Om ni väljer business eller för den delen first också:), så ingår dessutom chauffeur drive till och från hotellet i Dubai, dock tyvärr inte i Stockolm då detta ännu inte är en Emirates destination.
 

Vaniljvodka

Medlem
Stockholm-Dubai - vilket flygbolag?

Planerar en semesterresa ARN-DXB över midsommar (tredje gången till Dubai, andra gången över midsommar) och behöver input på resvägar/flygbiljetter.

Första gången flög vi ARN-FRA-DXB med Lufthansa för kampanjpriset 3500:- och andra gången med Emirates från CPH (Norwegian från ARN) för 4000:-. Bägge gånger i economy. Den här gången är jag antingen sugen på att flyga business om jag hittar en bra deal eller att testa Qatar (som jag aldrig flugit) då jag ser att de ofta har economy-kampanjer för runt 3500:- för ARN-DOH-DXB.

Har sett att Austrian har en ny business-produkt (samt läst här att deras mat är riktigt bra) samt att de verkar vara billigast just nu (drygt 12k). Plus att jag gillar flygtiderna, med ankomst till Dubai strax före 21. Känner dock att runt 10k egentligen är max vad jag vill lägga på en C-biljett.
Kanske svårt att svara på, men hur länge kan jag egentligen ha is i magen och avvakta eventuella kampanjer för att hitta ett bättre business-pris än Austrians nuvarande? Och är det ens möjligt att hitta nåt billigare på den rutten?

Det som talar emot Qatar är att man aldrig verkar komma fram till Dubai före två-tre på natten (som tidigast) pga mellanlandningnen i Doha. Skulle de ha en business-kampanj med bra priser kan jag dock leva med det för att få testa premium-terminalen på DOH.

Funderar också på om Emirates direktrutt som väl drar igång i sommar kan vara nåt och om de kan tänkas ha några kampanjpriser när de väl drar igång.

Norwegian direkt känns inte som ett alternativ med en 737:a på en sextimmarsflygning. Ifall de skulle köra Dreamlinern dit så hade det varit en annan femma.

Ytterligare en möjlighet skulle vara om det finns nån A380-flight till ett bra pris. Inte testat den än. Emirates kanske är de enda som flyger den dit från Europa?

En annan faktor som spelar in är poängintjäning (ffa vid köp av C-biljett) och jag flyger då helst med nåt Miles & More/EB-relaterat. I andra hand BAEC.

Tacksam för hjälp!
 

agehall

Medlem
Det är ingen idé att leta längre än OS. Deras pris på 12kkr är oslagbart imho. Boka medans det finns biljetter och var nöjd med det.
 

Jonas C

Medlem
Behöver man verkligen flyga i Business när flygtiden är så pass kort? Turkish Airlines brukar annat fall ha väldigt attraktiva priser ner till Dubai, omkr 2900 t/r i Economy. IST-DXB trafikeras dessutom av Boeing 777-300ER.
 
Toppen