Fråga om Stockholm-Dubai i Business class

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av Dr. Miles, 22 April 2012.

1. Vid BC.se träff på Monks frågade flying mig om jag kunde hitta någon bra Business class biljett till Dubai.
    Så här kommer några biljetter som jag har hittat.

Om han vill flyga lite exotiskt så kan han flyga med Ukraine International(PS) och Aerosvit(VV) kombo för ca 9.700 SEK inkl. skatter, via Kiev. (Fare basis: ZFLYEU)

Inom Star Alliance har Austrian Airlines(OS) en Business class biljett för ca 12.900 SEK inkl. skatter. (Fare basis: ZBUYSEL2)

Om han vill flyga med kvalitetsflygolag och kan klämma mellan natter lördag och söndag så finns det British Airways(British Airways) för ca 15.600 SEK inkl. skatter. (Fare basis: INCGOBA)

1 person likes this.
  2. Stefan62

Stefan62 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    AHO: Jag vill självklart ha kvalité - vad skiljer OS och British Airways i C-klass?

3. Stefan62

Stefan62 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för länkarna, AHO - nu förstår jag - är det rimligt att anta att såväl servering som övrig service skiljer sig!

4. MarcusC

MarcusC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hur ser det ut med bra priser i F till Dxb då ;)?!..

Tror att jag sett rätt bra priser i C med TK till DXB också!

5. Kricka

Kricka Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om man jämför OS och British Airways i C så har mina Austrianflyg hållit mycket hög klass
    vad gäller service och mat. Gillar dock inte de lutande stolarna så mitt val skulle
    bli British Airways med flatbeds. Utan att ha tittat på flygtiderna så ger British Airways på långsträckan
    en längre flygtid för mer sömn alt. mer tid att avnjuta servicen.

6. Emirates First (Fare basis: AAX1YSE1) kostar ca 42.000 SEK inkl. skatter från Stockholm/Göteborg via Köpenhamn.

Men långt under det priset kan man flyga i British Airways First till Los Angeles från Istanbul.
    http://www.businessclass.se/deals/2...-british-airways-28-000-sek-inkl-skatter.html

7. Frågan British Airways eller OS:

Stol, lounge och IFE vinner British Airways med hästlängder

Mat, dryck, lämpligast connection vinner OS med hästlängder

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!