Fråga om plus inrikes

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av hignfy, 8 December 2015.

1. hignfy

hignfy Ny medlem

Hej,

Då jag är bosatt i sydvästra UK men har mycket jobb i de nordiska huvudstäderna så är jag mycket bekant med SAS plus på Europa flygningar, men jag har inte de senaste 10 åren flugit SAS inrikes. Men jag skall i nästa vecka flyga GOT-ARN-VBY ToR, min korta fråga: Vad kan jag förvänta mig i plus? Är det bara kaffe och choklad?

2. Alexander Chibout

Alexander Chibout Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej!

Ingen mat förutom lite knäckebröd och muffins, flyger du innan kl 9 så får du frukost ;)

3. Aurora

Aurora Medlem

Er ikke det enklere å sjekke ut menyen? Den er - tro det eller ei - ganske enkel å forstå :)
    SAS

Igorius, olo och Kricka gillar detta.
  4. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är det fullt cafésortiment på ARN-VBY?

El0 gillar detta.
  5. sweflyer

sweflyer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    ARN-VBY är en väldigt kort flygning så just på den kan du nog verkligen inte förvänta dig så mycket. På en vanlig flygning är det fritt val från menykortet, även av en flaska vin. Innan kl 11 serveras dock endast alkoholfritt.

Gällande GOT- ARN har jag skrivit mina tankar här. Trevlig resa!
    SAS PLUS inrikes vad kan jag förvänta mig ? | BusinessClass.dk forum | 350 000 indlæg om rejser

Cristoffer Cedergren gillar detta.
  6. olo

olo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Notera ordet en (1) här. Så att förväntningarna är rätt.
    ARN-VBY borde det vara full inrikesservering i Plus, men bara chokladbit i Go.

7. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Källa på serveringen i Plus? Dansk inrikes med JetTime (CPH-BLL), endast kaffe/te till alla i kabinen.

El0 gillar detta.
  8. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nyckelordet är givetvis "Jet Time".

Man borde ha ett separat menykort för Jet Time-flygningar...

Agö gillar detta.
  9. thsred

thsred Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har de inte tagit bort kravet på endast 1 flaska vin i Sverige. Var det inte bara i Norge som det pga lagstiftningen inte "ingick" mer än en i biljettpriset på inrikes?

10. flum

flum Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ganska säker på att det fortfarande bara är en alkoholhaltig dryck i Plus, inrikes i Sverige. Kan kontrollera på fredag.

thsred gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!