Senaste nytt

Fråga om kvalificeringsperiod av SAS EuroBonus

El0

Medlem
Det är precis den situationen jag är i.

Jag blev medlem 2010, men har bara rest sporadiskt med flyg senaste åren och sedan 2010 fått ihop ungefär 30 000 poäng (inkl. extrapoäng alltså - som jag tyvärr spenderade på något så dumt som en hårtrimmer på Eurobonus Shop innan jag visste att jag skulle börja resa mer igen :-/)

Men nu har jag bytt tjänst och kommer resa mycket i Europa med främst SAS och KLM med start nästa vecka. Har tänkt beställa Amex Elite som ger mig 20 000 statusgrundande poäng direkt till silver. Problemet är att min intjänandeperiod är Aug-Jul vilket innebär att jag inte hinner bli guld innan sista juli (ska vara pappaledig i maj-juni) vilket gör att dessa 20 000 poäng inte ger mig något direkt mervärde. 1 Aug nollställs allt och jag måste vänta till denna tid nästa år innan jag får 20 000 poäng av Amex igen - då jag redan lär vara guld och inte behöver dem.

Så om jag förstått reglerna rätt vore det väldigt bra för mig att ändra period till att starta typ nästa vecka och därmed får en riktigt bra start med 20 000 poäng för att sedan bli EBG redan i september-oktober typ.

Hej!
Det du kan göra är att avregistrera dig från EuroBonus och skapa ett nytt konto.
Tänk dock på att du måste ringa kundservice för att lägga om bokningar till ditt nya Eurobonusnummer. (Funkade inte via nätet ... )

Det är OK enl. SAS ktj att göra det så länge man inte har två konton samtidigt.

Tänk även på att du förlorar ev. poäng / status ... Men på så vis kan man "återställa" sitt kvalår.
 

Anfield

Medlem
Ut med det gamla in med det nya !

Strax dags att börja om på noll !

period.PNG
 

Ormen

Medlem
Lånar tråden:
Är det någon som stött på problem med registrering av poäng i slutet av sin kvalificeringsperiod? Dvs att poängen inte blivit statusgrundande för det året då man flyger.
Som exempel: Min period slutar 31 maj. Jag har för närvarande resor bokade som kommer innebära totalt 82k baspoäng. Jag har dessutom en resa till München planerad men vet inte vilka datum som blir aktuella. Kommer således sluta kring 86k poäng och tänkte därför köra en ytterligare resa för att nå EBD. Problemet (om det nu är ett problem) är att enda helgen som inte är uppbokad med annat är 27-29/5, alltså precis innan perioden slutar och en del av poängen kommer säkert inte ha kommit in innan den 31/5.
Eftersom perioden slutar någon dag senare vill jag försäkra mig om att poängen inte går förlorade innan jag bokar.

Tack på förhand!
 
Det skall inte vara några problem, det är datumet du reser som gäller, inte datumet då poängen trillar in på kontot. Jag har själv en milagerun inbokad min sista kvalificeringsdag...
 
Toppen