Fråga om köp av Avios

Diskussion i 'Oneworld' startad av fmansson, 3 Juli 2014.

1. fmansson

fmansson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    OneWorld är inte min starka grej så jag vänder mig till expertisen.

Jag har inte många avios kvar men vill köpa avios för att kunna köpa en awardbiljett till min fru sträckan MAD-LPA T&R i business. För övrigt den enda klassen det finns platser i på valt datum.

Kan jag köpa en awardbiljett till min fru via British Airways´s hemsida (Executive Club) med köpta avios, eller bara till mig själv?

2. doc

doc Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har ni ett familjekonto? Då är det inga problem i alla fall.

3. fmansson

fmansson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nej, inget familjekonto, det är bara jag som är med i BAEC.

4. Homer

Homer Medlem

Tar 5 minuter att öppna ett BAEC konto åt frugan och ytterligare 2 minuter att skapa ett hushållskonto åt er båda,
    sen skaffar hon ett British Airways Visa och får 5.000 Avioser gratis.

5. Henrik_B

Henrik_B Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, det kan du!

6. Homer

Homer Medlem

Förresten så behöver man inte alls ha något familjekonto för att boka biljetter åt andra,
    går alldeles utmärkt i alla fall.

7. DrKlas

DrKlas Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Men har man ett familjekonto så går det däremot inte boka bonusresa åt någon som inte är del av familjekontot. Förutom att det kan gå ändå om personen finns med på ens Family and Friends List. Tror jag i alla fall, för ibland tycker jag att BAEC har lite småsnåriga regler kring sånt här.

8. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det jag reagerar på är att fmansson vill köpa avios för att kunna boka en award. Köpa avios är normalt sett inte en bra affär, så räkna noga på det innan du gör det!

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!