Senaste nytt

Fråga om gamla kabinen på SAS

Brandten

Medlem
Grymt att kunna ha expert hjälp här på forumet som trackar vilket flyg jag evt får hem. Tack! :)

Kanske lutar åt att spara de där 50000 EB-poängen till min 2-4-1 senare i år ändå.
 

Crille81

Medlem
Jag vet inte om de har fått en riktig plus-kabin ännu men har LAN-kärran 5+2 rader i business? Har inte den 6 rader business?

Åkte LAN kärran från ORD i fredags och den har ingen Plus kabin. Var dock några som betalt för Plus biljetter och inte var helt nöjda vilket man har full förståelse för.
 

Brandten

Medlem
Åkte LAN kärran från ORD i fredags och den har ingen Plus kabin. Var dock några som betalt för Plus biljetter och inte var helt nöjda vilket man har full förståelse för.
Eh ja då hoppas jag ju inte att jag får den. Kanske kan få tillbaka OT om det blir LAN kärran och man får sitta ekonomi (Go).
 

fcx

Medlem
Lånar tråden för en liknande fråga.

Är det värt att uppgradera från minus till Plus på en dagflygning i gamla kabinen?
 

palmen

Moderator
Lånar tråden för en liknande fråga.

Är det värt att uppgradera från minus till Plus på en dagflygning i gamla kabinen?
Som Diamond tycker jag inte det om du har ett säte med extra utrymme i economy. Har man ett "vanligt" economy säte, ej Diamond och inte i behov av poängen till något annat skulle jag definitivt uppgradera.
 

fcx

Medlem
Som Diamond tycker jag inte det om du har ett säte med extra utrymme i economy. Har man ett "vanligt" economy säte, ej Diamond och inte i behov av poängen till något annat skulle jag definitivt uppgradera.

SAS bytte från nya kabinen (med exit row) till gamla kabinen (med vanligt säte) :(
 

Najk

Medlem
Helt rätt men den har fortfarande inte fått en riktig Plus-kabin. LN-RKP är just nu uppe i luften som SK943 och seatmappen för den hemvändande SK944 visar att Plus är raderna 11, 12, 14 och 15 med 2+4+2

Plus som börjar på rad 11 är väl LAN-kärran? I SAS gamla kabin börjar ju Plus på rad 14.
 

brunte

Medlem
Lånar tråden för en liknande fråga.
Är det värt att uppgradera från minus till Plus på en dagflygning i gamla kabinen?

Om du inte tänkt använda poängen till någon annan uppgradering och inte sitter på en exit row, absolut. Annars är det ganska tveksamt. De flesta fördelarna med plus handlar mindre om hur man sitter och mer om grejer som ombokningsmöjligheter och bagageprio. Visst, stolarna är lite bredare vilket ibland kan vara väldigt skönt och maten är ett snäpp bättre, men i övrigt är det inte mycket som skiljer under själva flygningen.
 
Toppen