Senaste nytt

Fråga om gamla kabinen på SAS

palmen

Moderator
Jag tycker gamla pluskabinen är likvärdig som den nya vad det gäller komfort. Osäker på om jag uppgraderat till Business om det inte är såa tt jag absolut behöver sömnen eller har poäng i överflöd som inte ska användas till något annat.
 

Crille81

Medlem
Jag tycker gamla pluskabinen är likvärdig som den nya vad det gäller komfort. Osäker på om jag uppgraderat till Business om det inte är såa tt jag absolut behöver sömnen eller har poäng i överflöd som inte ska användas till något annat.

Håller med dig när det gäller Plus kabinen, samma typ av säte och man sover helt okej i dem.
 

fcx

Medlem
För det första. Är du säker på att det är A340 med gamla kabinen? Är det LAN-planet så är det andra stolar som gäller.

Min personliga uppfattning avseende busniesskabinen:

Det är bättre sittkomfort/loungeläge i gamla kabinen än i nya.

Det är bättre sovkomfort i nya kabinen än i gamla. SAS gamla säten är en av de bästa angle-flat.

Största nackdelen med gamla kabinen är ett det är 2+2+2. Har man ett ledigt säte bredvid sig så är den rätt bra. Har man inte ledigt säte bredvid sig så bör man ta något av mittsätena.
 

AABack2ARN

Medlem
Jag vet inte om de har fått en riktig plus-kabin ännu men har LAN-kärran 5+2 rader i business? Har inte den 6 rader business?
 

AABack2ARN

Medlem
Helt rätt men den har fortfarande inte fått en riktig Plus-kabin. LN-RKP är just nu uppe i luften som SK943 och seatmappen för den hemvändande SK944 visar att Plus är raderna 11, 12, 14 och 15 med 2+4+2

För övrigt har gamla SAS-kabinen på 340n raderna 1-6 + 7-8 dock saknas 6DE

SK936 på tisdag har den gamla SAS-kabinen
 
Toppen