Senaste nytt

Fråga om gamla kabinen på SAS

Brandten

Medlem
Har sökt efter kabin och massa sökord men hittar bara om den nya.

Hur är SAS Plus i gamla A340 kabinen?
Är det värt 25k poäng för uppgradering till Business? Stolarna ser sådär roliga ut men hade å andra sidan varit kul att testa för att jämföra nya och gamla C.
 

AABack2ARN

Medlem
Hade vi pratat om Newark till Skandinavien hade jag absolut avrått från uppgradering, men på sträckan SFO-CPH är det viss skillnad, både i service och och komfort. Go for it!
 

Dr. Miles

Expert
Jag har inte provat SAS ny Business class på long haul flight än där kan jag inte uttala mig om den men jag tycker att SAS gammal Business class stol är okej i loungeläge.
Ska man sova i stolen tror jag dock att nya Business class stolen är bättre än den gamla.
 

Crille81

Medlem
Det är inget fel på de gamla stolarna. Man sover riktigt gott i dem.

Skulle tro att de nya är roligare, men om man bortser från utseendet så tycker jag faktiskt om SAS gamla businesskabin.

Håller med dig att man sover riktigt gott i dem... MEN de nya är faktiskt en helt annan klass enligt mig. Att kunna ligga rak lång uppskattar jag iaf väldigt mycket. SAS är den ända C jag testat så kan inte jämföra med andra tyvärr.
 

NotRyan

Medlem
Håller med dig att man sover riktigt gott i dem... MEN de nya är faktiskt en helt annan klass enligt mig. Att kunna ligga rak lång uppskattar jag iaf väldigt mycket. SAS är den ända C jag testat så kan inte jämföra med andra tyvärr.

Jag skulle tro att @agehall skulle finna de nya business-stolarna lite trånga jämfört med de gamla, dock är dom ju ljusår skönare dels för att det blir helt plant, och dels för att man kan ställa in fastheten i stolen....
 
Toppen