Fråga om försenad silverstatus

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av MrBonusHunter, 23 Maj 2015.

1. MrBonusHunter

MrBonusHunter Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej!
    Jag har bott i Asien och samlat ihop 900 bAEC Tierpoints. Förra veckan gjorde jag 4 British Airways flygningar i Europa som jag ännu inte fått poäng för pga Ö i mitt namn som är O på British Airways kontot och OE på biljetten. Har skickat in kopia på boardingkort, kunde inte göra claim via hemsidan då mitt namn inte stämmer överrens så blir error message.

Jag flyger till USA 26/5 och undrar hur det blir med mina avios bokade innan 28/4 så om jag är silver kommer jag få betydligt mer avios än som blue. Kommer jag få avios enligt silverstatus även om de inte uppdaterat min status eftersom jag ju samlat ihop tierpoints innan flygningen?
    Lite orolig för det verkar ta väldigt lång tid för de korrigera fel då jag hade fel namn även på mina flyg i Asien och tog över en månad och ett flertal claim och telefonkontakter få de.

De skulle dessutom rätta till mitt namn på kontot men tyvärr så var mina 4 British Airways legs med fel stavning också, liksom även min USa resa är , vilket resulterar i att jag inte kan uppgradera eller göra ändringar i den. Går det att byta namn på min flygbiljett till samma som British Airways kontot?

2. Kricka

Kricka Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    @MrBonusHunter Jag har inte något bra svar på dina frågor men vill föreslå att du
    gör som jag gjort (som även jag har ett Ö i namnet): Ändra alla ev. Flyg- och hotell-
    bonusprogram som du gjort med British Airways dvs. med bara ett O i namnet. Boka sedan
    alla resor/hotell i namnet med bara O (som exempel Mr Öhman bli Mr Ohman).
    Bokar du med resebyrå så be dem lägga in ditt namn med O i din profil och om
    du bokar via nätet så ordnar du det ju själv.

PS. Har upplevt att det tar rätt lång tid stt få ändringar/rättelse/efterregistreringar
    gjorda hos British Airways men annars så får man ta sig besväret att göra efterregistrering
    på de miles man missat.. Lite besvärligt men vad att göra !? DS.

MrBonusHunter gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!