Senaste nytt

Fråga om cash upgrade med Emirates

Danonino

Medlem
Hej,

Jag kommer att resa från Amsterdam till Dubai med Emirates på torsdag, har två ekonomibiljetter och tänkte höra med experterna på detta forum om möjligheter till att uppgradera på flygplatsen. Händer det att Emirates har "erbjudande" på uppgraderingar eller är det mellanskillnaden ekonomi vs. Business som gäller med Emirates?

Vänligen
D
 

trskial

Medlem
Jag drar till Bangkok i Juli med Emirates med avresa från Oslo. Vi har ekonomi till Bangkok och hem.

Nu vill jag uppgradera till business för sambon och mig Oslo-Dubai-Bangkok.

Vad tror ni om den möjligheten? Måste jag ringa Emirates eller kan jag loggs in på min bokning och välja business och sen betala mellanskillnaden från ekonomi till business?
 

chazzie

Medlem
Jag provade att uppgradera min ekonomibiljett mellan Hong Kong och Bangkok, men eftersom det var en award-biljett så gick det inte. Bra att veta om man inte har en betald biljett.
 

trskial

Medlem
Jag har en betald biljett.

Sökte businessplatser för en ny bokning och då fanns det lediga men när jag loggade in på min bokning och skulle uppgradera då fanns det inga lediga platser. Väldigt konstigt.

Sambon ska ringa Emirates och prata med dom.

Om det inte finns lediga platser när jag loggar in och vill uppgradera med "cash" och att det sen finna lediga i business vid en ny bokning gör mig förvirrad.
 
Last edited:

agehall

Medlem
Om det inte finns lediga platser när jag loggar in och vill uppgradera med "cash" och att det sen finna lediga i business vid en ny bokning gör mig förvirrad.
Bara för att Emirates vill sälja fler biljetter i business, så behöver det ju inte innebära att de vill sälja uppgraderingar. Det här är något som kanske framstår som ologiskt, men så är det - inget att ödsla tid på att fundera kring utan det är bara att acceptera som ett faktum.
 

trskial

Medlem
Det var ett tekniskt fel bara som gjorde att jag inte via "Manage Booking" kunde uppgradera sambon och mig. Nu är det ordnat och vi har från Economy Saver uppgraderat oss till Business Saver med cash.


"Hei X

Av ukjent teknisk grunn får jeg ikke priset kombinasjonen økonomi/business og hun som er ekspert på alt med prisene er ikke tilbake før mandag.

Er det i orden for deg om jeg får sjekket med henne på mandag hva vi kan få til av pris til deg?

Beklager virkelig at jeg ikke får gitt deg et umiidelbart svar.

Med vennlig hilsen/Best Regards"
 

agehall

Medlem
Fast om jag läser det där rätt, så har de ju bara sagt att de ska återkomma till dig på måndag, inte att du faktiskt ska få köpa en uppgradering. Har du fått nya biljetter än eller är det där allt du fått?

När de säger "ukjent teknisk grunn" så misstänker jag att det är ett fall av "computer says NO" och att det tex kan bero på att din fare basis inte går att uppgradera eller att deras system inte vill att fler ska uppgradera.
 
Toppen