Senaste nytt

Fråga om bagage vid flera segment på olika flygbolag

Mikael

Medlem
Då (första hälften av) resan nu är genomförd kommer här en sammanfattning av hur det gick för de som har legat sömnlösa de senaste veckorna:
- Mitt baggage taggades hela vägen till slutdestinationen i Kina, dock var jag tvungen att hämta ut det i PEK, ta det genom tullen och sedan lämna in det igen. Inga problem, jag noterade dock att de ursprungligen ”taggades” hela vägen inte tycktes spela någon störra roll då personalen i PEK rev bort denna (inkl min priority tag tyvärr) och taggade dem på nytt.
- Den stora frågan om hur mycket baggage jag får ha med mig förblir olöst då jag inte vågade utmana ödet. Dock frågade jag den trevliga incheckningsdamen på ARN som först höll med mig och tyckte att det borde vara business baggage-mängd hela vägen men hon erbjöd sig att kontrollera med SAS biljettkontor. Då jag inte hade tid att vänta skulle hon vidarebefordra svaret till SAS-loungen. Svaret kom fram, och det var att jag endast hade rätt till ekonomi-baggage sista segmentet, någon vidare förklaring fick jag dock inte. Personligen tror jag inte riktigt på detta (eller vill inte tro).

I slutändan vet jag inte om jag känner mig klokare eller inte :)
 
Toppen