Fråga kring Infant safety belt och infant life vest

Diskussion i 'Övrigt' startad av Anonymous, 24 Mars 2016.

1. Anonymous

Anonymous Medlem

Har noterat att de flesta flygbolag är väldigt noggranna med att säkerställa att resenärer med spädbarn får säkerhetsutrustningen tilldelad nästan direkt när de sätter sig på sin plats samt informerar hur det fungerar. Bland annat har jag bevittnat att SAS är exemplariska på just denna punkt men detsamma gäller nog de flesta bolag.

Häromdagen på TK-flygning så var jag förvånad att se att ett spädbarn inte fick sin utrustning innan pushback och säkerhetsgenomgången trots att mamman försökte få kontakt med personalen. Mamman fick såklart utrustningen innan avgång men det var nog inte tryggaste känslan för familjen.

Är det någon som varit med om liknande situation eller vet vad som är best practice eller vad som står i checklistan (i.e. ordningen) kring detta?

2. Jakob Österberg gillar detta.
  3. Bryant

Bryant Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har varit med om det på SWISS från Arlanda. De hade "glömt" oss..

4. wheaa

wheaa Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Aldrig fått bälte med Amerikanska bolag iallafall, dom tycker ungen sitter bäst i mammans famn. Pappans är tydligen inte alls lika bra :)

5. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Påminner mig om säkerhetskontrollen i Alicante. Jag fick inte gå igenom med vår dotter. Detta var en uppgift för mamman. Dom har en bit kvar, spanjorerna.

Bryant gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!