Senaste nytt

Fråga Karin på Air France/KLM

Status
Stängd för vidare inlägg.

Air France/KLM

Företagsrepresentant
Tack!! Roligt att höra, och jag ska hälsa "Amy" som egentligen heter Maria, att "någon" ser och uppskattar det hon gör!! ;)


Även om jag inte tillhör er målgrupp(affärsresenär) vill jag tacka era medarbetare på GOT som brukar alltid checka in mig som sista pax ganska nära avgången. Senast var ju även en bonus (tack till blond tjej som liknar mycket Amy Smart) i form av platsbyte till en tom rad.
Och det är inte Flying Blue eller guldkortet är orsaken till att jag flyger med AF/KL och jag gillar CDG :)
 

Air France/KLM

Företagsrepresentant
Jag uttryckte mig kanske lite vagt, men jag håller fast vid att ett guldkort inte fullt ut är det som gör skillnad. Vi har ju tidigare sett och hört, både här och i livet för övrigt, att många är väldigt nöjda med andra leverantörer. Man måste ju har en "anledning" till att prova något annat och ibland finns helt enkelt inte den anledningen, man har sin guldstatus hos andra bolag, det fungerar väl, tidtabeller och destinationer passar mitt resemönster, väskan kommer med varje gång ;) och livet är (relativt) bra. Jag hoppas att resenärer med denna känslan också finns ombord hos oss!
Men visst finns det flera som kan tänka sig att prova om man matchar status hos en konkurrent, men detta ska nog ske i möjligaste mån efter att man pratat med resenären ifråga och resonerat kring det jag beskriver ovan... Vi måste leta efter tvivlare och avvakta med de bokstavstrogna.. ;) Om så, hoppas jag vi kan övertyga någon eller några - inte övertala. De senare leder till ett nytt kort i plånboken och ett "prova på år" som sedan inte blir någonting alls... Det viktigaste är ju trots allt att det "fungerar" när man väl är ute och reser. Med mer tid borta än hemma så är det ju en faktor som inte går att bortse från.


Jag vill faktiskt påstå att du har fel här. Hade jag inte fått en statusmatch från EBG till FBG, så hade jag nog i princip inte alls flugit med SkyTeam. Även om det för mig hade gått fort att nå upp till FBG, så hade jag nog aldrig brytt mig utan detta.

Så även om ett guldkort inte är avgörande så skulle jag säga att avsaknanden av detsamma är dessto större faktor, iaf för mig.
 

Air France/KLM

Företagsrepresentant
Air France KLM Karin kommer nu att ta en laaaaaang semester :cool: med min familj, resa till solen och helt fortranga Flying Blue, bokningsklasser och regelverk for flera veckor framover. Jag tittar in igen i mitten av augusti och ska da forsoka hinna lasa i kapp mig! Ma gott tills dess!!
 

Jacob

Medlem
Tack för all din hjälp så här långt Karin, det har som du sett varit mycket uppskattat.

Hoppas du får en trevlig semester och välkommen tillbaka efter sommaren för nya spännande frågor och bekymmer... ;)
 

Mauricio

Medlem
Tack för all hjälp Karin och ett otroligt trevligt bemötande!
Ha en god semester nu och försök att inte tänka på allt för mycket flygrelaterat :)
 

Air France/KLM

Företagsrepresentant
Karin tar ett lååångt jullov och önskar er alla en fin helg med nära och kära! Antar att flera av er passar på att nyttja den "gynsamma" julen till lite resande, något som jag garanterat kommer få feedback på..;) Tack för denna höst - jag har lärt mig massor!!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen