Senaste nytt

Fråga gällande SWISS Business Stockholm-Bangkok via Zürich

Gadden

Medlem
Tack för olika input. Har bestämt att det bara blir handbagage och jag kommer bara checka in BKK-ZRH (online) och avsta ZRH-ARN-legget. Har gjort sa manga ganger när jag bokat tex ARN-ZRH-GVA och kunnat kliva av i ZRH utan reprissalier... Hoppas det funkar även denna gang! :)
 

Dr. Miles

Expert
Tack för olika input. Har bestämt att det bara blir handbagage och jag kommer bara checka in BKK-ZRH (online) och avsta ZRH-ARN-legget. Har gjort sa manga ganger när jag bokat tex ARN-ZRH-GVA och kunnat kliva av i ZRH utan reprissalier... Hoppas det funkar även denna gang! :)

Meddela gärna SWISS personalen att du inte tänker att ta flyget till Stockholm när du har kommit i Zürich.
 

Glenn E

Medlem
Så de har tagit med någon till Thailand och ska sedan strandsätta vederbörande där?
Tror inte det är så sannolikhet att det skulle hända.
Sådant gör bara Norwegian.
 

Glenn E

Medlem
Att det är osannolikt att man får problem att checka sin väska bara till Zurich även om det inte kan uteslutas.
Man lär inte behöva betala någon sorts mellanskillnad i incheckningen i Bangkok.
I det fallet att det verkligen insisteras , vilket är osannolikt ,får man åka med hela vägen men den risken är så liten att den är värd att ta.
Fast det är ju upp till var och en.
 

Dr. Miles

Expert
Att det är osannolikt att man får problem att checka sin väska bara till Zurich även om det inte kan uteslutas.
Som jag skrev tidigare, det kan hända när man har kort transfertid.

Man lär inte behöva betala någon sorts mellanskillnad i incheckningen i Bangkok.
I det fallet att det verkligen insisteras , vilket är osannolikt ,får man åka med hela vägen men den risken är så liten att den är värd att ta.
Jag tror inte heller att man kommer att krävas att betala mellanskillnaden redan i Bangkok, däremot SWISS biljettkontor kan debitera på ditt kort efteråt om de kör någon slags audit.

För er information, bmi Diamond Club hade auditing när det gäller bonusresor.
T ex Europe 2 zon (Sverige) - India zon var billigare än Europe 2 - South East Asia och vissa bokade bonusresor som Europa-Singapore-Male och skippade Singapore-Male.
Efter resan drogs poäng (+ cash om det bokades som Miles+Cash) för mellanskillnaden av Europe 2-India och Europe-South East Asia.

Så man ska inte tro att flygbolaget aldrig debiterar efteråt.
 

Glenn E

Medlem
Det var nytt för mig och bra att känna till men känns ändå som att det inte är stor risk att en sådan sak ska hända.
 

Jacob

Medlem
Ska man göra något sånt här ska man åtminstone se till att ha ordentligt med bytestid i staden, helst ett flertal timmar och gärna närmare ett dygn (en transfer är per definition ett stopp upp till 23 timmar och 59 minuter), så det är försvarbart att bara bli incheckad första sträckan och plocka ut bagaget.
 
Toppen