Fråga gällande lounge - Düsseldorf

Diskussion i 'Lounger' startad av Jollman, 14 September 2015.

1. Jollman

Jollman Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej!

Är det någon som vet vilken terminal SAS flyger till/från när det gäller DUS (Düsseldorf)?

Tänkte nämligen använda lite gratisbesök med hjälp av Priority Pass-kortet, och undrar då om man kommer åt denna lounge när man flyger SAS på ett smidigt sätt?

Airport: Düsseldorf - International (DUS), International Terminal B
    Lounge: HUGO JUNKERS LOUNGE

Tackar på förhand! :)

2. marbe166

marbe166 Medlem

Hugo Junkers-loungen ligger vid B-gaterna och SAS verkar flyga från A-gaterna, så det blir en liten promenad. Det ser på kartorna ut som att det går att gå mellan A-gaterna och B-gaterna airside, så några problem ska det nog inte vara.

Jollman gillar detta.
  3. Fredrik

Fredrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det går alldeles utmärkt att gå mellan A och B airside. Jag provade det själv för någon vecka sedan bara. Testade dock inte loungen.

Jollman och marbe166 gillar detta.
  4. Jollman

Jollman Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tackar för snabba och bra svar! :D

5. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    De har lagt till Air Berlin lounge också, men jag har aldrig testat den själv.

6. sweflyer

sweflyer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har också noterat det. Air Berlin kanske faktiskt har en bra lounge på DUS då de har ganska mycket flyg därifrån.

7. Jollman

Jollman Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Får se om man gör helt fel nu som väcker liv i sin egen tråd med en annan fråga :rolleyes:

Har försökt sätta mig in i när vi kan bli av med väskorna, flyger hem 19:50 med SK2626. (Men kommer kanske vara vid flygplatsen runt 14:00).

Någon som vet när man kan kan tänkas bli av med bagaget vid incheckningen?
    Finns det bagage drop? Och hur tidigt kan vi då droppa det där?

8. Perra

Perra Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Finns ingen bagagedrop för SAS mig veterligen och incheck brukar öppna 2 h innan avgång

9. Valley

Valley Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Prova och fråga snällt. Lyckades nyligen i Oslo när jag kom väldigt mycket för tidigt.

Jollman gillar detta.
  10. bnr

bnr Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag flög från DUS 30 september och jag kunde droppa väska vid check-in för "tidigare avgång", tror att det var OSL-avgången.
    Det gick alldeles utmärkt att checka in och droppa väska. Vet inte exakt när jag kom till DUS men check-in för SK2626 hade inte börjat än, det bör ge en något grov bild av när jag ankom i alla fall.

Jollman gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!