Senaste nytt

Fråga: bonusresa platstillgång Stockholm till Santiago med US Airways Dividend Miles

Hej!

Har läst mig in på USDM och ser att det är fantastiska priser. Det jag däremot har svårt att hitta är flighter som passar tillsammans. Vet att det finns flera som åker över atlanten ofta och som kanske även kan svara för vilka flygbolag jag behöver rikta in mig på för att få ihop denna kombinationen åt mina svärföräldrar som vill åka extra bekvämt på sin långa flight med ursprung ARN till SCL. Om miles inte går att kreditera så är det ingen större fara med det, men två flugor i en smäll är självklart att föredra.

Tidsmässigt är det ganska lång tid kvar, troligtvis April eller Maj månad dock vill de gärna boka med en hel del framförhållning, hur ser utsikterna ut för det?

Max byten ska helst vara två om det är möjligt, de vill gärna undvika USA och LHR :)

Slutligen undrar jag om ni har någon idé om när nästa USDM kampanj beräknas komma samt om de prisuppgifterna som står i Dr Miles "Buy miles kostnadskalkyl" är up to date?
 

palmen

Moderator
När nästa kampanj kommer kan man bara spekulera i, förra året hade de dock någon form av kampanj mer eller mindre varje månad. Senast var det kampanj i december.
För att hitta awards får du nog själv leta igenom beta.awardtravelr.com, sök på ARN-SCL och se vad du får fram så kan du utifrån det sen försöka att korta ner sökningar till enstaka sträckor, tex FRA-GIG eller liknande så du kan titta tillgänglighet för varje sträcka. Har inte stenkoll på hur mycket val ni har till sydamerika från europa med *A men det är betydligt färre än till asien i alla fall. TAP, LX, LH är väl de som direkt dyker upp i huvudet om ni inte ska åka via USA.
April/Maj månad är rätt kort framförhållning vad det gäller awards enligt mig, och tänk på att USDM kommer flyttas in i AA sista mars i år, inte säkert att det kommer mer kampanjer men man kan alltid hoppas.
 

bhen

Medlem
Vi åkte till SCL med Usdm för ett år sen. Är dålugt med alternativ dit med star alliance.

Som awardtravelr-söket visar hamnade vi på FRA-EZE-SCL.
Med lufthansa och air canada. Funkade bra för oss men hade en dag i EZE då.
Men bra lounge med dusch där sen före sista flighten med AC.

Den air canada flighten går vidare till toronto sen så evt kunde de åka via kanada ut eller hem och få lite variation.
Fin business class på deras 777 också.

/b
 

agehall

Medlem
Det kan vara riktigt tight att hinna få till en sådan award innan US lämnar *A.

Jag skulle nog inte rekommendera någon som är helt ny på ämnet att ge sig på detta innan det är klart hur miles kan spenderas i oneWorld. Det är absolut ingen lek att försöka hitta en bonusresa om man har ett exakt mål och en inrutad tid för resan.
 
Det kan vara riktigt tight att hinna få till en sådan award innan US lämnar *A.

Jag skulle nog inte rekommendera någon som är helt ny på ämnet att ge sig på detta innan det är klart hur miles kan spenderas i oneWorld. Det är absolut ingen lek att försöka hitta en bonusresa om man har ett exakt mål och en inrutad tid för resan.

Jag förstår att det är tight med tid. Har hittat en hel del flighter som passar, men helst hade jag velat hitta F till dem samt att det kommer en fin kampanj, det är väl mest där jag går bet i och med att ingen kampanj är i sikte;)
 

palmen

Moderator
Att hitta F med *A till SCL kan du nog glömma, LX och LH släpper inte F till USDM (om du mot förmodan skulle hitta F med LH så är det 2 veckor innan). Har inte stenkoll på vilka andra som kan tänkas köra med F dit, men att lägga pengar på United F eller US F känns inte helt optimalt. Bara för att man kallar en klass för First behöver det inte vara det som vi i Sverige definierar som F.
 
Förstår problematiken, men om man valde en resa över atlanten i F någonstans där man enkelt kan åka i business till Chile då?
För det är "långflygningen" som är viktigast givetvis
 

agehall

Medlem
Förstår problematiken, men om man valde en resa över atlanten i F någonstans där man enkelt kan åka i business till Chile då?
För det är "långflygningen" som är viktigast givetvis

Fast det är inte direkt uppenbart vad som är "långflygning" här. Gör du ett byte i NYC så är det sedan längre ner till SCL...

Hsh, du kommer att ha svårt att hitta F över atlanten med USDM, förutom med United och US Airways. Jag har inte provat dessa själv, men jag vågar nästan lova att de inte är speciellt mycket bättre än business med tex Swiss.
 
Hej!

Jag har letat en del via sen här awardlänken. Verkar ju finnas F alla avgångar typ när det är inom två veckor, om jag hittar dessa där går de alltid att boka via USDM om sidan är updaterad vill säga eller hur funkar det?
 
Toppen