Fråga ang lounge Arlanda när man åker till EWR

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av MajaKlara, 15 December 2015.

1. MajaKlara

MajaKlara Medlem

Ska resa med SK903 nästa vecka. Har för mig att de flighterna går från F-piren. Hur gör man då med loungen på T5, som ju ligger en bit från F-piren? Finns någon närmare lounge, eller tar man transportsträckan i beräkning? Är EBG.

2. joemume

joemume Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det blir till att vandra. Sätt av en 5-6 minuter extra för promenad och passkontroll.

Stefan62 gillar detta.
  3. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Och sedan kan det val ta några extra minuter vid inpassering till gate om de får för sig att ha extra säkerhetskontroller. Men den tiden tillkommer ju oavsett om man är i loungen eller inte.

4. kIm997

kIm997 Ny medlem

Jag tyckte jag skymtade en lounge efter passkontrollen på F-Piren i tisdags när jag åkte till EWR.
    Precis ovanför trappan efter psskontrollen till höger, värt att kolla upp kanske.

5. Vaniljvodka

Vaniljvodka Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är väl nån av Menzies-loungerna? SAS hade en popup-lounge i F-piren i somras, men nu är det mig veterligen bara den gamla, nyrenoverade, som gäller.

6. nota bene

nota bene Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Den loungen är Menzies och används väl av Qatar Airways och EK.

7. Enligt Jacobs artikel drivs denna lounge av Aviator i samarbete med Swedavia.

Flygplatslounge: Swedavia Airport Lounge, Stockholm Arlanda (ARN), Terminal 5 - BusinessClass.se

Vaniljvodka och nota bene gillar detta.
  8. trekker

trekker Medlem

Jag har flygit fran F-piren valdigt manga ggr, brukar sitta i Loungen tills det blir boarding - med minuters promenade sa brukar jag dyka upp vid gaten mot slutet av boarding. Dock ar detta till UK sa mindre karror an till US. En gang blev det dock lite tajt da det stod 20 pers i passkontrollen nar jag skulle igenom, det gick dock smidigt anda tack vare att de oppnade en till passlucka och jag hann forst....

9. sweflyer

sweflyer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om man har tillgång till både en SAS-lounge och har Priority Pass med fria besök är min rekommendation att först gå till SAS loungen. När det är ca 40 minuter kvar går man igenom passkontrollen på F-piren och sätter sig i Stockholm Arlanda Lounge. När man ser att det är boarding går man till gaten därifrån. Det är säkrare ifall det skulle bli kö eller på annat sätt problem i samband med passkontrollen.

10. Flood

Flood Medlem

Land:
    Sverige Sverige

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!