Senaste nytt

Fråga ang flight bokning ItaMatrix o resebyrå

MajaKlara

Medlem
Letat men hittar inte på annan plats, så frågar i ny tråd:
Om jag hittar en flight i ItaMatrix hur bokar jag den på ett bra sätt och hur kan jag på informativt sätt meddela resebyrån om bokningsdetaljet vid beställning? Någon som har tips på bra resebyrå? Hittade en flight via ItaMatrix (sas o United) som inte går att boka på sas hemsida. Kontaktade Ticket för bokning, men enligt bokningsbekräftelsen fick jag inte den biljettkassan jag önskat. Tickets kundservice verkar inte ha koll. Kortfattat: hur bokar jag flighter jag hittar i ItaMatrix? Tacksam för hjälp!
 

Flying P

Medlem
Prova att boka på United.com. Finns ett bra verktyg där där man kan speca ganska exakt, tom bokningsklass.
 

agehall

Medlem
Tickets kundservice verkar inte ha koll.

Det är helt korrekt. Och tyvärr är de inte ensamma om detta. :/ Om du hittar en kompetent resebyrå i framtiden får du gärna tala om det, för det har nog alla andra misslyckats med - de har liksom blivit utrotade av online-varianter som funkar för enklare saker men inga mer avancerade prylar.

Kortfattat: hur bokar jag flighter jag hittar i ItaMatrix? Tacksam för hjälp!

Som ovan, testa att boka via Uniteds hemsida. Om det inte funkar så kan du testa att ringa United. Flygbolagen brukar kunna vara något mer kompetenta än en vanlig resebyrå.
 

Morgan

Medlem
Www.hipmunk.com kan vara värt att kolla också, då bokar du genom amerikanska Orbitz.

Även Expedia.se och mrjet.com kan ibland lyckas få till mer komplexa ITA Matrix-rutter.
 
Toppen