Senaste nytt

Fråga angående val av plats i Thai första klass

Impendill

Medlem
När jag försökte själv med Manage my booking på Thais hemsida var det inga problem att klicka i stolval i First men dock inte i C en månad tidigare på BKK-HKT.

Det fungerade för mig med, men vissa säten var blockerade. Därav att jag var tvungen att kontakta flygbolaget för att få hjälp med seating.
 

spritfet

Medlem
Skakar liv i denna tråd. Reser två pers i F med A380 och försöker få Thai att boka in oss bredvid varandra (blockade säten i mittraden). Fick blankt nej både från svenska och engelska customer service där de hänvisar till checkin samma dag. Någon som har tips?
 

Impendill

Medlem
Skakar liv i denna tråd. Reser två pers i F med A380 och försöker få Thai att boka in oss bredvid varandra (blockade säten i mittraden). Fick blankt nej både från svenska och engelska customer service där de hänvisar till checkin samma dag. Någon som har tips?


Har du provat att ringa BKK?

Jag har haft samma problem, dock ej på A380.

De har då bokat in en av oss på mittenrad och sedan vid checkin har de aldrig varit några problem.

Det är bara att be ngn byta i värsta fall.

Eller är båda platserna blockade på mitten ?
 

spritfet

Medlem
Har du provat att ringa BKK?

Jag har haft samma problem, dock ej på A380.

De har då bokat in en av oss på mittenrad och sedan vid checkin har de aldrig varit några problem.

Det är bara att be ngn byta i värsta fall.

Eller är båda platserna blockade på mitten ?

Ok, ska testa att ringa BKK.

mitten rad 1 är upptagna.
mitten 2 + 3 är F blockat.

Jag har valt 2A och 2E tillsvidare.
 
Är det någon som vet varför man blockar ena sätet så att ett par inte kan sitta tillsammans?

Jag och frun har vid 3 olika tillfällen för några år sedan bokat av biljetterna för att vi inte
lyckades seata oss ihop. Gällde inte first, utan premium economy platser. Det kan knappast
vara bättre ekonomiskt för Thai att göra så här.
 

Impendill

Medlem
Är det någon som vet varför man blockar ena sätet så att ett par inte kan sitta tillsammans?

Jag och frun har vid 3 olika tillfällen för några år sedan bokat av biljetterna för att vi inte
lyckades seata oss ihop. Gällde inte first, utan premium economy platser. Det kan knappast
vara bättre ekonomiskt för Thai att göra så här.

Jag har haft samma problem, dock har det alltid löst sig vid checkin.

Kan det vara så att de bara går att välja för deras egna FFP statusmedlemmar?

Är det inte liknande i SAS plus på longhaul med första raden för infant?
 

Dr. Miles

Expert
Skakar liv i denna tråd. Reser två pers i F med A380 och försöker få Thai att boka in oss bredvid varandra (blockade säten i mittraden). Fick blankt nej både från svenska och engelska customer service där de hänvisar till checkin samma dag. Någon som har tips?
Jag har haft samma problem, dock ej på A380.
Är det någon som vet varför man blockar ena sätet så att ett par inte kan sitta tillsammans?

Jag och frun har vid 3 olika tillfällen för några år sedan bokat av biljetterna för att vi inte
lyckades seata oss ihop. Gällde inte first, utan premium economy platser. Det kan knappast
vara bättre ekonomiskt för Thai att göra så här.
Det verkar som så har det varit ganska lång tid tillbaka, enligt FlyerTalk.

Seat selection help? - FlyerTalk Forums
Now Cannot Select/Change Seat Online? - FlyerTalk Forums
A380 - blocked F-seats - FlyerTalk Forums
FlyerTalk Forums - View Single Post - Updated on THAI First A380

Kvalificerad gissning från FlyerTalk är, att THAI blockerar dessa mittenraden (i First class) för om någon kunglig familj eller högt uppsatta politisk person skulle behöva att sitta i parsätet.
 
Toppen