Fråga angående uppgradering av Eurobonus biljetter

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Ericel, 30 Augusti 2011.

1. Ericel

Ericel Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej!

Letade men hittade ingen info angående min fråga som lyder: Om jag bokar en biljett, exempelvis CPH-BKK i ekonomi för mina EuroBonus poäng, kan jag sedan uppgradera till C via optiontown eller vid gaten för ytterligare EuroBonus poäng?

2. joemume

joemume Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har du bokat en award med poäng så är tyvärr uppgradering med poäng eller via OptionTown ej möjlig.

3. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tror inte heller du kan uppgradera vid gaten eller i förväg med poäng. Men, den stora frågan är, varför skulle du vilja bränna poäng i M istället för att boka C direkt?

4. Roger J

Roger J Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kanske för att det nästan aldrig finns I-klass på SAS långflyg?

Officiellt kan man inte göra gate-uppgradering för poäng på bonusbiljetter, men i praktiken går det...

5. airbus330

airbus330 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hur kan man lyckas med detta i praktiken? Har en bonusbiljett med SAS till Shanghai i juni. Skulle gärna vilja uppgradera denna med poäng vid incheckning/gate... Går dom på status? Är endast EBS dessvärre.

6. Roger J

Roger J Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det enda du kan göra är att fråga personalen vid check-in och sedan vid service-centret i gaten. Säger de att du inte kan uppgradera med poäng eftersom det är en bonusbiljett så får du gilla läget eftersom det är reglerna. Men har de stolar i Y eller C är det ändå stor möjlighet att de går med på att uppgradera även en bonusbiljett, det är min erfarenhet.

7. A380*G

A380*G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kan intyga att det ofta går. Om tanten vid incheckningen inte kan, be henne snällt att höra med flight managern. Brukar lösa sig.

8. airbus330

airbus330 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Roger J och A380*G,

Tackar och bockar för input. Vi får se hur det går. Jag återkopplar med utfallet.

9. abacklund

abacklund Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Min erfarenhet är att det funkar på ARN och CPH om det finns plats och du har tur. Har också försökt i BKK och ORD men där var det tvärstopp även om det fanns platser lediga i C.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!