Senaste nytt

Fotoförbud ombord!?

JonW

Medlem
Jag kan inte påstå att jag är upprörd eller förvånad.
Mer förvånad att inte fler flygbolag tillämpar detta.
Bättre nattklubbar har ju t ex oftast fotoförbud, just för att prominenta gäster inte ska känna sig besvärade.
Både flyg och nattklubbar är ju miljöer där folk ofta dricker rejält, samt kanske umgås med en dam eller herre man kanske inte vill stå för officiellt. Att gå på klubb kan man ju dessutom lätt välja bort, men transportera sig måste man förr eller senare, och det är knappast rimligt att man bara därför ska vara fritt villebråd för fotoblixtar när man sitter med en rejäl whiskey.
Såg på FT en kille som delat F med Madonna som reste med någon ung boytoy och lyckats smygfota henne.
Inget att säga om, men tänk om hon tvingats dela en stor BC kabin med en hög uppgraderade semesterfirare.
Skulle hon välja det bolaget igen om de tillät orgier i fotoblixtar mot henne?
 

rob74

Medlem
När vi ändå pratar foto, varför envisas folk med att använda blixt när det fotograferar ut genom ett fönster? Eller ännu värre, när de fotar från en läktrare i mörker? Är det verkligen så att folk inte förstår att blixten gör saker sämre under dessa förhållanden?

Håller fullständigt med! Hur ofta ser man inte folk som trycker på med värsta luman så fort det inte är fullt dagsljus i en lokal? Tankar som "lycka till" brukar då snurra i huvudet... ;)
Nu umgås jag visserligen med en hel hög fotointresserade människor, inklusive flickvän, så där har man ju lärt sig ett och annat. Nåja, i början var jag nog en lika god kålsupare som många andra.
Ibland när det är "fritt fram" så kan jag, bara för att testa, ta en bild med blixt och därefter en utan och det är nästan alltid som bilden utan blixt blir bäst.
 

rob74

Medlem
De gånger jag i princip varit ensam i en kabin har det aldrig varit några problem att fota och då har även personalen erbjudit sig att ta en bild på mig sittandes med uppdukat bord. :)
För det mesta tar jag inte så stor notis om folk runt omkring mig och skulle aldrig få för mig att smygfota dem. Jag brukar svepa runt med blicken för att se om jag känner igen någon och sedan är det bra med det.
Vad jag vill minnas för framtiden är hur flygningen har varit.
 
Toppen