Senaste nytt

Få Eurobonuspoäng med elavtal från Fortum

Thornado

Medlem
Jag hade tänkt teckna avtal med Fortum och få en massa EB-poäng, men då fick jag ett brev från Fortum förra veckan med denna kampanj istället:
Fortum ? Rent elpris. Teckna dig direkt så bjuder vi på välkomstgåva.

Istället för 6000+12*250 extrapoäng så får man en kaffemaskin istället (vilken jag är föga intresserad av, men det finns säkert någon i min närhet som skulle bli glad över att få den).

Hade erbjudandena varit identiska i övrigt så hade jag valt extrapoängen istället för kaffemaskinen, men nu är det dessutom ett dyrare elpris på Eurobonus-erbjudandet (jag har väldigt låg elförbrukning, så det är ingen jättestor skillnad i pengar (185 kr/mån med EB-erbjudandet och 140 kr/mån med kaffemaskinserbjudandet), men blir ju ändå en dryg femhundring per år.

Nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra - slutar säkert med att jag behåller min nuvarande elleverantör och varken får poäng eller kaffemaskin...
 

Tur-Ture

Medlem
Samma kaffemaskin man fick gratis på City Gross om man köpte 10 förpackningar kapslar (till specialpris) för ett par veckor sedan....hittade den typ en vecka efter jag signat upp på Fortum.
Betalade 290kr för kapslarna och fick kaffemaskinen på köpet.

Kaffet smakar ganska ok, dock måste man räkna med att använda två kapslar för att få en anständig mängd kaffe i muggen.

Ett svårt val - kaffemaskin eller poäng, för en gångs skull fick jag bägge :)
 

Chrille

Medlem
När min nuvarande leverantör meddelade nya "enhancements" så valde jag att prova Fortum i 12 månader med 9000 EB-poäng i utlovad intjäning. :)
 

drW

Medlem
Gjorde detsamma när irriterande extaavgifter dök upp hos min leverantör. Avgifterna var här var i varje fall tydliga.
 

Brandten

Medlem
Igår tickade Fortums 250 månads EB-poäng in som vanligt på kontot. :)
Jämfört lite olika elbolag och inget som var väldigt mycket billigare för vårt hushåll så why not.
 

nissefalk

Medlem
Hoppade på detta erbjudande idag, i stort sett samma pris som min nuvarande leverantör och 9,000 EB poäng räcker ju tillsammans med 1,000 på film2home för en tor GOT-ARN för anslutning till en QR resa mot Asien.....
 

teachme

Medlem
Hur lång tid tog det från tecknande av avtalet till att ni fick era poäng? Jag tecknade avtalet med Fortum för ett par veckor sedan, inga poäng än. Leveransstart 1 juli i år - de kanske trillar in först då?
 

dala

Medlem
Hur lång tid tog det från tecknande av avtalet till att ni fick era poäng? Jag tecknade avtalet med Fortum för ett par veckor sedan, inga poäng än. Leveransstart 1 juli i år - de kanske trillar in först då?

Jag fick poängen när leveransen från Fortum startade, inte vid avtalstecknande. Har funkat fint sedan dess med stabila 250 p/mån
 

Glenn123

Medlem
Fick leveransstart 1'a Maj enligt min bekräftelse men än har jag inte sett skymten av några poäng. Borde man ana ugglor i mossen?
 
Toppen