Fortsätta med Eurobonus ?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av nagm, 17 Juni 2011.

1. nagm

nagm Medlem

Vecko pendlar idag STO-OSD och har Eurobonus guld kort, ska jag forsätta samla där eller är det bättre att skaffa ett annat kort inom Star alliance?

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är det korrekt att anta att du kvalificerar på antal flighter och inte på EuroBonus-poäng? Isåfall kan det bli svårt att behålla status med M&M eller andra program eftersom man (svjv) bara får räkna sträckor när man flyger på programmets egna bolag.

Om man vänder på frågan, har du någon anledning till att du vill byta bort EuroBonus mot något annat?

3. nagm

nagm Medlem

Tack för svaret, har kvalificerat mig på både flighter samt poäng.
    Min tanke var att utnyttja dom sämre bokningsklasserna till EuroBonus för att behålla mitt guld och utnyttja min business biljetter på något annat program om det skulle ge mera. Vill utnyttja min poäng till resor i Usa samt asien om det hjälper.

4. jth

jth Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    En sak att väga in är ju att du får din 25% EBG-bonus när du krediterar till EuroBonus. Det kan vara värt att vara kvar av den anledningen om du vill samla poäng för bonusresor.

5. Finns nog inget program som ger mer än 200% poäng för Business Class resor. Om du reser med SAS får du som sagt 25% extra EBG bonus.

Ta en titt på US Airways kampanjen som löper just nu - ett bra sätt att få award resor...

6. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om du flyger mest med SK, så är det nog bäst på alla sätt att stanna hos EuroBonus. Skaffa ett co-branded amex (och diners samt MC också för den delen) så att du samlar så mycket poäng som möjligt.

Den fördel du skulle få av att samla poäng hos tex M&M är väl att det möjligen kan finnas fler award-platser för M&M-medlemmar än för EuroBonus. Men å andra sidan så måste du troligen nå SEN för att kunna utnyttja det på ett bra sätt. Med lite plannering ska det inte vara några problem att använda EuroBonus-poäng heller.

Om du däremot flyger mest på andra bolag än SK, så kan det vara läge att byta...

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!