Forslag til gode hoteller i Beijing?

Diskussion i 'Hotell' startad av kris_moeller, 23 Augusti 2013.

1. kris_moeller

kris_moeller Medlem

Vi ska en tur till Peking frå 20.12.13 til 23.12.13. Jag har aldrig varit där förut. Nogon hotell med korte gångväg till Förbjudna Staden/Himelska fridens torg. Titte nå på The Peninsula Beijing:
    pris från cny1200/natt exkl skatt men inkl frukost rumsuppgradering och sen utcheckning ingår i mån av tillgång
    samt: en afternoon tea för 2 personer en gång under vistelse

Bra pris? Nogot andre anbefalninger?
    Tack

2. Svenska73

Svenska73 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vi hade en underbar visit på Hilton Wanfujing. Ligger bra. Om du är Hilton Gold eller högre får du troligen en fin uppgradering. Vi betalade för billigaste rummet och blev uppgraderade till en Suite på 120 kvm.

3. David

David Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag bodde på Marriott City Wall senaste gången jag bodde centralt i Beijing. Nöjd med hotellet och dess läge med gångavstånd (även om det kanske inte räknas som kort) till Förbjudna staden, Silk market, Temple of heaven mm. Går att få Executive floor room inkl frukost, hors d'oeuvres mm i loungen för under 1200 rmb/natt med 30 days advance purchase, no refund.

Beijing Hotels | Beijing Marriott Hotel City Wall | Hotels in Beijing, China

4. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om du har HHonors poäng liggande så är DoubleTree by Hilton ett bra alternativ. Då det är ett Category 2 hotell så kostar en natt 10K poäng, alternativt om man väljer en Cash + points, som ligger på 4K + 216RMB. Ganska schysst valuta, och ett erbjudande som jag helt klart kan tänka mig att använda om jag har vägarna förbi Peking. Någon som har erfarenheter av hotellet?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!