Senaste nytt

Forslag til bedste rute København-Seoul

Jag kör en snabb fråga till er som läser denna tråd. Någon som sett bra pris till Seoul nu? Ska iväg 16/3-21/3 men billigast C är ~20.000 vad jag sett.
 

Dr. Miles

Expert
Jag kör en snabb fråga till er som läser denna tråd. Någon som sett bra pris till Seoul nu? Ska iväg 16/3-21/3 men billigast C är ~20.000 vad jag sett.

Kontrollfråga.
Varifrån och i vilken valuta?

Köpenhamn-Seoul T/R i Business class kostar ca 14.900 DKK med Aeroflot, ca 15.800 DKK med Turkish Airlines på de dagarna.
 
Last edited:
Kontrollfråga.
Varifrån och i vilken valuta?

Köpenhamn-Seoul T/R i Business class kostar ca 14.900 DKK med Aeroflot, ca 15.800 DKK med Turkish Airlines på de dagarna.

Var för snabb där i mitt eget sökande, valutan är SEK. Så dessa nu med men behöver en flight på runt 11000 miles i mars för att behälla mitt saphire kort. Så titta nu på att testa Air Berling CPH-TXL-AUH(Ethiad)-ICN ekonomi på vägen dit sen business hem gav ~25000 miles :)
Eller så tar man BA i premium ek så kommer jag precis runt de 11000 miles som saknas.

Off topic igen men hur är Aeroflot??Aldrig testat-
 

obs

Medlem
Jeg trækker lige denne tråd op igen...

Overvejelserne går nu i retning af at flyve med SAS til en af deres destinationer i Asien og så flyve videre derfra til Seoul. Umiddelbart har jeg kig på ruten København-Shanghai-Seoul-Beijing-København.


Mit spørgsmål er nu: Er det muligt at købe en samlet billet med blandede kabineklasser, sådan at jeg rejser i Eco Plus med SAS og så almindelig Eco på de asiatiske strækninger? I så fald, hvor og hvordan? Jeg har prøvet at søge på ITA Matrix men får ikke rigtigt nogen brugbare resultater (det er muligt at jeg ikke søger korrekt, er absolut ikke ekspert i det værktøj).
 

Dr. Miles

Expert
Jeg trækker lige denne tråd op igen...

Overvejelserne går nu i retning af at flyve med SAS til en af deres destinationer i Asien og så flyve videre derfra til Seoul. Umiddelbart har jeg kig på ruten København-Shanghai-Seoul-Beijing-København.


Mit spørgsmål er nu: Er det muligt at købe en samlet billet med blandede kabineklasser, sådan at jeg rejser i Eco Plus med SAS og så almindelig Eco på de asiatiske strækninger? I så fald, hvor og hvordan? Jeg har prøvet at søge på ITA Matrix men får ikke rigtigt nogen brugbare resultater (det er muligt at jeg ikke søger korrekt, er absolut ikke ekspert i det værktøj).
Billigaste SAS Plus biljett till Seoul (Fare basis: PDKXTRA, 9.281 DKK exkl. skatter) tillåter inte routing via Beijing/Shanghai, utan endast via Tokyo.
Kod:
 1. CPH-TYO-KE/NH/OZ-SEL
Fare basis: BDKXTRA (15.703 DKK exkl. skatter) tillåter routing via Beijing/Shanghai men de är jättedyrt.
Kod:
 1. CPH-BJS/HKG/SHA-CA/CX/KA/KE/OZ-SEL
 2. CPH-STO-BJS/HKG/SHA-CA/CX/KA/KE/OZ-SEL
 

obs

Medlem
Billigaste SAS Plus biljett till Seoul (Fare basis: PDKXTRA, 9.281 DKK exkl. skatter) tillåter inte routing via Beijing/Shanghai, utan endast via Tokyo.
Kod:
1. CPH-TYO-KE/NH/OZ-SEL
Fare basis: BDKXTRA (15.703 DKK exkl. skatter) tillåter routing via Beijing/Shanghai men de är jättedyrt.
Kod:
1. CPH-BJS/HKG/SHA-CA/CX/KA/KE/OZ-SEL
2. CPH-STO-BJS/HKG/SHA-CA/CX/KA/KE/OZ-SEL

Jeg søgte i marts 2017 og her fandt jeg SAS Plus billetter (klasse A) til både Shanghai, Beijing og Hong Kong til ca. 6.500 DKK, hvorimod Tokyo kostede 8.000 DKK (husker ikke klassen). Men de vil så ikke kunne kombineres med en videre forbindelse til Seoul?
 

Dr. Miles

Expert
Jeg søgte i marts 2017 og her fandt jeg SAS Plus billetter (klasse A) til både Shanghai, Beijing og Hong Kong til ca. 6.500 DKK, hvorimod Tokyo kostede 8.000 DKK (husker ikke klassen). Men de vil så ikke kunne kombineres med en videre forbindelse til Seoul?
Nej, tyvärr.
SAS Plus i A klass (Fare basis: ALDKXTRA) tillåter inte End-on-End med annat än SAS och Wideroes priser.
Kod:
COMBINATIONS

END-ON-END
     END-ON-END COMBINATIONS PERMITTED. VALIDATE ALL FARE
     COMPONENTS. SIDE TRIPS PERMITTED WITH NO  RESTRICTIONS. 
     FARES MUST BE SHOWN SEPARATELY ON THE TICKET.
     TRAVEL MUST BE VIA THE POINT OF COMBINATION.
     PROVIDED -
       COMBINATIONS ARE FOR CARRIER WF WITHIN NORWAY.
Däremot kan du ringa till en duktig resebyrå och sätta ihop två fares i en bokning.


Om du kan nöja dig med vanlig SAS Go, finns det SAS pris (Fare basis: ULDKECO) från ca 9.450 DKK inkl. skatter.
Det priset tillåter två fria stopover. Se exemplet nedan.
Screenshot20160419_07 SK.png
 
Last edited:
  • Gilla
Reactions: obs

obs

Medlem
Däremot kan du ringa till en duktig resebyrå och sätta ihop två fares i en bokning.


Om du kan nöja dig med vanlig SAS Go, finns det SAS pris (Fare basis: ULDKECO) från ca 9.450 DKK inkl. skatter.
Det priset tillåter två fria stopover. Se exemplet nedan.
Visa bifogad bild 51561

Den så jeg også på Matrix. Stopover har jeg dog ikke umiddelbart behov for.

Har lige søgt på SAS.dk og fundet en pris på 5.891 DKK (fare basis LLDKECO) med forbindelse via Tokyo (SAS og Asiana). Så det kan godt være at det ender med en Eco billet. Men om ikke andet kan man vel altid requeste en opgradering i gaten for point... Jeg ville dog gerne undgå at skulle via Tokyo da det jo er en omvej i forhold til Seoul.
 

Dr. Miles

Expert
Den så jeg også på Matrix. Stopover har jeg dog ikke umiddelbart behov for.

Har lige søgt på SAS.dk og fundet en pris på 5.891 DKK (fare basis LLDKECO) med forbindelse via Tokyo (SAS og Asiana). Så det kan godt være at det ender med en Eco billet. Men om ikke andet kan man vel altid requeste en opgradering i gaten for point... Jeg ville dog gerne undgå at skulle via Tokyo da det jo er en omvej i forhold til Seoul.
Om du inte vill flyga långt skulle jag föreslå att du kollar Finnairs pris till Seoul.
De bör ha smidig anslutning i Helsingfors i båda riktningar.
 
Toppen