Forskning visar att champagne är bra för minnet

Diskussion i 'Övrigt' startad av Homer, 17 September 2013.

1. Homer

Homer Medlem

New research shows that drinking one to three glasses of champagne a week may counteract the memory loss associated with ageing, and could help delay the onset of degenerative brain disorders, such as dementia.

Scientists at the University of Reading have shown that the phenolic compounds found in champagne can improve spatial memory, which is responsible for recording information about one's environment, and storing the information for future navigatio

Scientists reveal drinking champagne could improve memory

2. charlesswe

charlesswe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Krug på recept? Ja tack!

2 personer gillar detta.
  3. GillBates

GillBates Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har inte fördjupat mig i ovanstående länk men oftast brukar det, vid liknande undersökningar, visa sig vara tråkigt låga doser som är bra för kroppen.
    Angående aktuellt forskningsresultat så kan jag konstatera att större mängder har, enligt egna empiriska undersökningar, resulterat i motsatta resultat :)

4. doc

doc Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tror det är tveksamt om läkemedelsförmånsnämnden kommer att godkänna detta. Risken är att det byts ut mot generiskt bubbel, som exempelvis Frexinet. :p

5 personer gillar detta.
  5. Homer

Homer Medlem

Eller blåbärssoppa som verkar innehålla liknande substanser

Blueberry Supplementation Improves Memory in Older Adults

6. Sofia

Sofia Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Older adults? Men vi som inte har uppnått så väldigt imponerande ålder då? Vi kanske ska dricka lite extra mycket fint bubbel? ;)

7. Det beror självklart på hur mycket man dricker. :)

What Happens To Your Brain When You Get Black-Out Drunk?

8. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det där är inte bevisat. Jag har provat flera ggr att bevisa det men jag tycks ju glömma resultaten varje gång...

2 personer gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!