Senaste nytt

Formel 1 events med BusinessClass

Precis som erc så känns det som att F1-intresset har dalat sen det glada 90-talet beroende på en fylld kvot (och med tanke på att även denna erc är intresserad av att kuska runt i bil så antar jag att det är samma person som under F1bb-eran...)
 

Resenären

Medlem
Det beror mer på vilken läktare man vill sitta på än vilket lopp man vill se.

Min erfarenhet säger att Monza, Italien är det absolut billigaste att besöka - om man kan tänka sig sk General Admission-biljetter med icke-platsreservation. Lite som F1-läktarnas Ryan Air... :)

Sedan är det ju boendet också... Lyckades faktiskt med en Radisson Blu 2-4-1 i Milano förra året. Under F1-helgen. Men då var jag ute i ENORMT god tid.

Ett tips kan vara ett bo på det mycket trevliga Hotel Eden Roc i Ascona Schweiz. De har ett specialpaket, som förutom boende, inkluderar transfer till/från Monza och naturligtvis biljett till F1. Läs här: Specials - Hotel Eden Roc
 

MLE

Medlem
Stort fan av F1 och aldrig sett ett lopp live, är således också intresserad beroende på lite olika faktorer, även om Ferrari går skit atm(Iceman :cool:). Som Agehall skrev tidigare i tråden är det hutlösa priser på många av banorna...

Tänkte åka och se Hockenheim i år men skippade eftersom besvikelsen blev för stor sedan nya Turbo-motorn lanserades. Varför? -Som att stå brevid E4an och höra en Fiat Punto med trasigt avgassystem åka förbi, F1 ska låta mer än något annat inom racingvärlden.
 
Last edited:

palmen

Moderator
Helt klart intresserad till rätt pris och tid på året.

Har tidigare varit och sett F1 i Melbourne och Malaysia 2010 (om jag kommer ihåg rätt). Loppen gick med 1 veckas mellanrum så det blev en bra resa som avslutades med dykning ute på Sipadan.
Till Melbourne köpte jag ett paket där man fick platser på olika läktare varje dag, på racedagen satt vi i första kurvan, tror jag betalade 2500 för detta paket vilket jag tyckte var väldigt prisvärt. I Malaysia var det desto billigare (max någon hundring per dag), hade läktare på baksidan precis där hårnålen är mellan de två långa rakorna, grymt bra översikt av banan där även om det var lite drygt att ta sig till platserna. Ta sig till och från Sepang är ingen kul upplevelse under F1, höll på att missa starten pga att det tog över 3 timmar att komma till banan, trafiken stod mer eller mindre still från närmsta tågstation.
 
Toppen