Mitt plan råkade landa på LAX mitt under flygplatsskjutningen i november förra året. Planet landade i tid men körde sedan runt en timme på landningsbanan. Väl inne i terminalen fick vi på amerikanskt vis i princip ingen info mer än att det var en emergency. Sedan blev vi stående sex timmar vid bagagebanden före de släppte ut oss. Således var vi totalt ca 7 h sena...
Väl hemma kontaktade jag Folksam (Visa BA kort) för att anmäla incidenten/skadan. Fick först en mycket trevlig handläggare som beklagade händelsen. Då detta är en ovanlig skada blev jag kopplad till hennes allt annat än trevliga chef. Hon menade på fullt allvar att jag kommit i tid. Jag frågade då om hon tillbringade sin semester vid bagagebandet. Hon hänvisade då till villkoren. Jag citerade då villkoren där det stod "destination", men där detta ej var definierat. Hennes kommentar var då att man inte kan skriva allt (trots att hon just sagt att allt stod där...). Hon blev allt otrevligare och började skrika. Situationen var alltmer Kafkaliknande och jag valde att lägga på.
Beloppet vi diskuterade är mycket lågt men jag kan ej förstå hur man kan behandla kunder så ( även om de skulle ha rätt). Vad tycker ni att jag borde gjort och gjorde Folksam rätt?
Väl hemma kontaktade jag Folksam (Visa BA kort) för att anmäla incidenten/skadan. Fick först en mycket trevlig handläggare som beklagade händelsen. Då detta är en ovanlig skada blev jag kopplad till hennes allt annat än trevliga chef. Hon menade på fullt allvar att jag kommit i tid. Jag frågade då om hon tillbringade sin semester vid bagagebandet. Hon hänvisade då till villkoren. Jag citerade då villkoren där det stod "destination", men där detta ej var definierat. Hennes kommentar var då att man inte kan skriva allt (trots att hon just sagt att allt stod där...). Hon blev allt otrevligare och började skrika. Situationen var alltmer Kafkaliknande och jag valde att lägga på.
Beloppet vi diskuterade är mycket lågt men jag kan ej förstå hur man kan behandla kunder så ( även om de skulle ha rätt). Vad tycker ni att jag borde gjort och gjorde Folksam rätt?