Senaste nytt

Fogg - ny svensk mobiloperatör

bstark

Medlem
Se till så ni fyller i er adress via länken i "your foggcard is ready to be shipped" mailet som kommer när det är redo att skickas. Trodde jag redan hade fyllt i de uppgifterna, men det var tydligen tvunget att göras genom den länken.

SvartMjolk

Medlem
Se till så ni fyller i er adress via länken i "your foggcard is ready to be shipped" mailet som kommer när det är redo att skickas. Trodde jag redan hade fyllt i de uppgifterna, men det var tydligen tvunget att göras genom den länken.

Jag gjorde samma misstag. Har du fått ditt kort? Hur lång tid tog det, från att du fyllde i adressen igen, innan du hade det hemma? Jag ska till Irland 5 september och hade tänk använda det då. :)

Palazzi

Medlem
Någon som hört något mer om tidsramen för de länder som står listade som "kommer snart". Tror det är samma lista som fanns första gången jag läste om produkten (?)

Fantastiskt koncept i vilket fall! Hoppas det överlever.... 149kr/mån och ingen bindningstid är helt klart prisvärt för mig (som reser 90% i angivna länder).

bstark

Medlem
Jag gjorde samma misstag. Har du fått ditt kort? Hur lång tid tog det, från att du fyllde i adressen igen, innan du hade det hemma? Jag ska till Irland 5 september och hade tänk använda det då. :)

Har inte exakt koll, men det gick rätt snabbt. 5 sept borde inte vara några problem. Tror de skickar från Borås :)

Ja, att det inte är någon bindningstid är ett klart plus, insåg inte det när jag läste om det första gången. Det är ju nästan som ett kontantkort och jag egentligen var ute efter.

Last edited:

lnixon

Medlem
Är det nån som har hängt med på detaljerna i EUs strid mot roamingavgifterna? Kommer det att göra tjänster som Fogg överflödiga?

Palazzi

Medlem
Nu har jag hittat min ultimata kombination av abonnemang!

Köpte en ny mobil med plats för dubbla sim-kort och kör nu denna kombination:

Mobil Liten Hallon:
5.000sms
60 fria samtal (oavsett tid)
0.5GB Internet

99kr/mån!

Fogg premium:
10GB Internet/mån i
"Sweden
Denmark
Ireland
United Kingdom
Norway
Austria"

och snart i

"Italy
Portugal
The Netherlands
Germany
Turkey
Poland
Åland Islands
Finland
Belgium"

149kr/mån!

Fortfarande 1kr billigare än mitt Halebop rubbet! :)

Nemo

Medlem
Comviq (Tele2) drar igång ett EU+Norge/Island abonnemang, ska tydligen fungera som om du var i Sverige, dvs ingen roaming etc.
https://www.comviq.se/eu

Fastpris EU 495:-
FÖR DIG SOM RESER INOM EU
Fastpris för dig som ringer till och i utlandet. Med Fastpris har du alltid 1 GB surf, fria samtal, SMS och MMS. Så länge majoriteten av din förbrukning är i Sverige är det fritt fram i hela EU!
Fria samtal, SMS och MMS
Alltid Fastpris i hela EU + Norge och Island
1 GB surf ingår

Fastpris EU 795:-
FÖR DIG SOM ÄR MEST UTOMLANDS
Fastpris för dig som spenderar majoriteten av din tid i ett annat EU-land. Med Fastpris EU 795 kan du behålla ditt svenska mobilnummer och alltid ha 1 GB surf, fria samtal, SMS och MMS inom EU.

Extra Surfpaket utöver de 1 GB som ingår
1 GB inom Sverige 45:-
100 MB inom EU 45:-
1 GB inom EU 295:-

kexxcream

Medlem
Slut på det roliga med Fogg. Fick precis följande mail:

----------------------------------------------------------------------------

Upcoming changes to Fogg Free and Fogg Premium

Fogg’s mission from the very start of our journey was to provide flat-rate Internet access across borders. We wanted to give you to the power to search, stream, tweet and email on your tablet without having to seek out Wi-Fi connections. To enable us to spread our vision to millions across the globe, we have partnered with Hewlett-Packard and launched a brand new service: HP DataPass.

During 2014 we want to ensure that our resources are streamlined into making Fogg the most valuable platform for mobile connectivity. In order to do this, we will have to close the Fogg Free and Fogg Premium services. But don’t worry, your journey with us isn’t over…

Here's how the changes will work:
  • By the end of 2014 we will have closed the Fogg Free and Fogg Premium services. When this happens your Fogg card will automatically be converted into an HP DataPass so you can continue to surf for free with no extra charge. HP DataPass includes 250 MB of free data per month that can be used in Sweden only.
  • Later this year, closer to the date of conversion to HP DataPass, we will of course send you more detailed information about the change. You will have the option to terminate your account, but we really hope that you will continue your journey with us.
  • As of February 18, customers who have signed up for the premium service will no longer be able to connect in Norway. Please note that if you already have paid for Fogg Premium, you can continue to surf in Norway until the end of your 30-day subscription period. We sincerely apologize to Fogg users who are inconvenienced by this change.
    We are not planning to add any further countries to the service before its closure but you will still be able to connect in the following countries:

Fogg Free: Sweden, Denmark and the UK
Fogg Premium: Sweden, Denmark, UK, Ireland and Austria

We will of course continue to look after our existing customers and are thrilled that you are travelling this journey with us. If you have any questions about these upcoming changes, please feel free to contact us at support@foggmobile.com

Thanks for your understanding.

Cheers,
The Fogg Team

Toppen