Senaste nytt

Fogg - ny svensk mobiloperatör

Palazzi

Medlem
@Marcus_R (eller annan som använder Fogg). Kör du/ni sim-kortet direkt i telefon/platta eller använder du/ni en 3G/4G router?

Anledningen att jag undrar är att det ibland, med liknande lösningar, finns tekniska begränsningar som gör att internet inte går att dela från en telefon. Jag använder normalt alltid min telefon som router till datorn....

En 3G router är ingen stor investering, men känns onödigt att släpa på fler prylar om man inte behöver :)
 

fly4fun

Medlem
Fogg har vad jag har sett inga som helst begränsningar. Gjorde av med 1,1 GB på en dag i UK med en 3G router. Jag kan inte komma på några tekniska skillnader mellan att använda en 3G router och dela från datorn. En 3G router är en "dator" som helar ut sitt internet.
 

Palazzi

Medlem
Fogg har vad jag har sett inga som helst begränsningar. Gjorde av med 1,1 GB på en dag i UK med en 3G router. Jag kan inte komma på några tekniska skillnader mellan att använda en 3G router och dela från datorn. En 3G router är en "dator" som helar ut sitt internet.

Låter bra!
Jag resonerade bara såhär: En del internet-tjänster kräver separata program installerande på enheten som man loggar in på. Som exempel vet jag att den där reklamfinansierade internetjänsten (glömt namnet) hade en sådan lösning från början.
Det var nog troligen reklam-delen som gjorde den något udda lösningen nödvändig...

Egentligen är det väl inte krångligare att jag beställer ett sim-kort och testar:p Testversionen med 1GB/mån är ju gratis :)
 

Toby

Medlem
@Marcus_R (eller annan som använder Fogg). Kör du/ni sim-kortet direkt i telefon/platta eller använder du/ni en 3G/4G router?

Anledningen att jag undrar är att det ibland, med liknande lösningar, finns tekniska begränsningar som gör att internet inte går att dela från en telefon. Jag använder normalt alltid min telefon som router till datorn....

En 3G router är ingen stor investering, men känns onödigt att släpa på fler prylar om man inte behöver :)

Jag har en gammal iPhone 4 som jag kört med som "router". (antingen via Wifi eller usb-kabel till dator).
Har också prövat hemma med en 3G-router. Inga problem.
 

Palazzi

Medlem
Tack för alla svar, då tar jag och beställer ett kort. Använder inte ens 10gb internet hemma i Sverige, och betalar betydligt mer än 149kr/mån. Kan lika gärna ersätta nuvarande abonnemang med ett kort som ger mig möjlighet att "surfa" utanför landsgränsen....
 
Toppen