Senaste nytt

Flytta Eurobonus poäng till andra medlemmar

seat56f

Medlem
Något som vet om överföringen är momentan? Behöver en liten gnutta poäng för en poängbokning - finns på sambons, och i de här små mängderna är ett poängköp rätt oekonomiskt - men jag vill kunna ringa och göra bokningen innan platserna försvinner, så tar det tid går transferalternativet bort...

Uppdaterar min egen post med följande från överföringssidan:
Poäng transaktion återbetalas ej, däremot har man rätt att ångra köpet inom 14 dagar från transaktionsdatum genom att kontakta medlemsservice. Det kan ta upp till 24 timmar innan poängen visas på mottagarens konto. Allmänna EuroBonus-regler gäller.
 
Last edited:
Transferfunktionen verkar inte fungera just nu, knappen leder till en 404 Error sida. Synd, eftersom det är 50% rabatt på transfer just nu men enligt sidan det är också +20% bonus till mottagaren. Stämmer det då är det extra förmånligt att göra transfer.
Ska försöka maila/chatta med kundtjänsten imorgon.
 

Mehe

Medlem
Fortsätter i gammal tråd med samma namn som ja tänkt skapa:

En kollega till mig sitter på 950k i poäng vilket han aldrig kommer nyttja till ngt speciellt. Om han nu vill flytta över 60k till mig i ett svep som är max så tar SAS 3000kr i avgift för detta?

Bra peng för mkt poäng visserligen men hur kan de ta så mkt i avgift för flytt av poäng medlemmar emellan?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Dr. Miles

Expert
Fortsätter i gammal tråd med samma namn som ja tänkt skapa:

En kollega till mig sitter på 950k i poäng vilket han aldrig kommer nyttja till ngt speciellt. Om han nu vill flytta över 60k till mig i ett svep som är max så tar SAS 3000kr i avgift för detta?

Bra peng för mkt poäng visserligen men hur kan de ta så mkt i avgift för flytt av poäng medlemmar emellan?
Det är för att de kan ta betalt för det.

Mycket? Inte så mycket jämfört med andra stora bonusprogram.
T ex American Airlines AAdvantage brukar att ta 12,50 USD per 1.000 miles och 15 USD per transaktion om man vill flytta miles mellan medlemmarna.
Det betyder att kostnaden av att flytta 60.000 miles blir 765 USD (ca 6.500 SEK).

Can You Transfer Airline Miles to Someone Else's Account?
 
Toppen