Senaste nytt

Flytta Eurobonus poäng till andra medlemmar

Tjaeng

Medlem
Jag gissar på att priset framförallt finns där för att trycka ner privat försäljning av poäng,dels för att inte uppmuntra poängtrixande (såsom med intro-quizzarna, linsfacken osv) samt för att deras egen försäljning av extrapoäng kanske är rätt lukrativ ändå.
 

jumbooze

Medlem
De kunde ju iaf ha EBS/EBG rabatt på överföringarna som en statusförmån.

Eller ännu bättre möjlighet att "tratta ihop" baspoäng till ett guldkort i familjen :D
 

AABack2ARN

Medlem
Håller med. Alldeles för dyrt. I synnerhet eftersom man först och främst får över 10000 poäng om man flyger till en lägre kostnad.

10000 poäng är en halv natt på Radisson Blu. För €1500...

EDIT: Ooops. Det skall som Ubbe påpekar vara €150. Vart visst lite väl upphetsad av priserna (och en nolla hit eller dit spelar visst roll som vi alla vet)...
 
Last edited:

Silferlood

Medlem
Snackat med en på eb och fick infon att om man för över låt oss säga 10000 poäng som går ut sista september 2012 - då förlängs de med minst fyra år!! Det är ju skitbra, frågan om det är värt det med tanke på att det då kostar 150 euro? :rolleyes:
 

Dr. Miles

Expert
Snackat med en på eb och fick infon att om man för över låt oss säga 10000 poäng som går ut sista september 2012 - då förlängs de med minst fyra år!! Det är ju skitbra, frågan om det är värt det med tanke på att det då kostar 150 euro? :rolleyes:

Hos American Airlines AAdvantage kostar återaktivering(förlänga livslängd av miles som har gått ut) kostar det 200 USD för upp till 50.000 miles och 600 USD för 75.000 miles och uppåt.

Med tanke på hur mycket det kostar hos andra flygbolags FFP, 150 EUR för flytt av 10.000 EB poäng är dyr.
 

Najk

Medlem
Förra året uppgraderade jag och en kollega från SAS Y->C på EWR. Jag hade lite tomt på kontot så min kollega fick föra över 10k poäng till mig. Det gjorde de vid disken och vi fick skriva på ngt papper. Är det någon som vet hur detta kommer hanteras framöver? Rent tekniskt tror jag det blev en överföring av 10k poäng till mig vilket med det nya upplägget borde kosta 150€...
 

agehall

Medlem
Jag skulle tro att de rent tekniskt drog 20 från dig och 10 från din kollega, dvs han betalade för att du skulle hanma i Y och du för att flytta sista biten till C.
 
Toppen