Flytoget inleder samarbete med Eurobonus

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av olo, 2 Februari 2016.

1. olo

olo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Från och med mitten av mars kommer det gå att tjäna Eurobonus-poäng vid resor med Flytoget till och från Oslo Lufthavn Gardermoen, uppger Aftonposten.

Flybonus skal få flere til å ta toget til Gardermoen - Aftenposten

För att tjäna Eurobonuspoäng behöver resan boka via Flytogets app.
    Flytoget har minskat i antalet resenärer och försöker genom detta vända trenden.

Alexander P, Jones, FFlash och 2 andra gillar detta.
  2. mha321

mha321 Medlem

Trevligt med sådana samarbeten som faktiskt är relaterade. Men samtidigt så tar de inte Amex i appen, så där minskar poängen lite.. Att man aldrig kan få allt! :)

Stefan62 gillar detta.
  3. olo

olo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Inser att för egen del var nyheten sådär, eftersom Flytoget saknar Windows-app, vilket jag hade behövt. Konstigt att inte EuroBonus# går att lägga in i profilen istället.

Jag ser som en av de stora fördelarna med Flytoget att man inte behöver köpa biljett innan, utan att man drar kreditkort vid påstigning och i spärren på OSL. Sen kommer ett kvitto som e-post.
    Så mycket skönare än ex ARNexpress där biljett måste köpas 1h innan eller i automat.

Fungerar automatspärrarna på OSL om biljetten är köpt i appen?

4. FFlash

FFlash Medlem

Land:
    Finland Finland
    Japp. Done that. Du får "boarding pass" som du visar på spärrläsaren. Supersmidigt tycker jag och Appen är bra.

Blir det lika generöst med poäng som med Flygbussarna så...

5. nilsson

nilsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vad ska man med appen till?

6. mha321

mha321 Medlem

Ja, det är verkligen jättesmidigt. Kunde man koppla sitt EuroBonus-nummer till det så vore det perfekt. Förstår att de gärna vill undvika långa köer till biljettautomaterna, och därför inte ger poäng på sådana biljetter, men på draget-kort borde de kunna göra det. Det borde ju vara samma system i bakändan till slut...

Vad? Jag brukar köpa biljetten i appen under tiden jag promenerar på plattformen, definitivt inte en timme innan. Någon begränsning i deras windows-app kanske?

7. Superstefan

Superstefan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jodå. 100 EuroBonus-poäng per enkelresa att jämföra med 99 EuroBonus-poäng (1 per krona) för flygbussarna.
    Källa: SAS og Flytoget inngår samarbeid | SAS

Jakob Österberg gillar detta.
  8. mha321

mha321 Medlem

Det är ju iallafall mer än vad man förlorar på att inte kunna betala med Amex :)

9. olo

olo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag brukar handla via webben (eller mobilsidan) och då är det 1h som krävs.

10. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Var menar du att Amex inte fungerar?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!