Senaste nytt

Flyrail - vad gäller vid codeshare?

riche

Medlem
Hej!

Det är så att jag ska ner till Barcelona, på utresan flyger jag ARN-ZRH-BCN med LX-flightnummer. Första sträckan är dock opererad av SAS. Jag åker tåg upp till Arlanda och har 98min bytestid. Detta är dock i slutet av november så jag misstänker att allt kan hända! Jag funderar lite på hur Flyrail funkar och om någon använt det, hur funkar det i praktiken?

Har inte bokat biljetten på Flyrail - Boka och köp dina flyg- och tågresor här! men det borde inte vara några problem:
"SAS och SJ tar hand om varandras resenärer och ser till att du kommer fram oavsett om flyget eller tåget är försenat. Garantin gäller även när du inte har bokat på flyrail.se"

I övrigt så står det så här om garantin:
"När gäller garantin?

Flyg/tåganslutningar från/till Arlanda och Kastrup med SAS och SJ på: SK = SAS KF = BLUE1 (dotterbolag till SAS).
Flyg/tåganslutningar från/till Arlanda och Kastrup med SAS och SJ som opererande transportör: SK = SAS KF = BLUE1 (dotterbolag till SAS). Obs, alla SAS/Blue 1 flyg är inte opererade av SAS/Blue 1. Somliga turer opereras av våra partners och i dessa fall gäller inte garantin. Kontrollera opererande flygbolag (OP) i bokningsflödet.

Komma-fram-garantin gäller endast om ombokning görs innan du stiger ombord på tåget/flyget. Undantag gäller för årskortsresenärer.

Gäller generellt vid alla typer av förseningar. Vid förseningar där force majeure bestäms det från tillfälle till tillfälle vad som kommer att gälla.

Vid transfer samma dag. Det vill säga inom 24 timmar från ankomsttid till Arlanda.

Komma-fram-garantin gäller 1 klass och 2 klass hos SJ och samtliga klasser hos SAS.

SAS-resor inom Europa men inte SAS Charter."
 
Toppen