Senaste nytt

Flying Reimagined - Lever Etihad upp till sitt motto? (Business/First Class)

Jonas C

Medlem
Fantastiskt bra rapport och en trevlig fredagsläsning tillsammans med ett glas Baileys i Aspire Loungen på Schiphol i väntan på min SAS PLUS flight hem. Intressant att Etihads catering är bättre än Turkish. Har lite svårt att tro det, men det ska givetvis undersökas i sommar ;)

Har ett 9 timmars overnight layover i AUH när jag åker i Juli. Är arrivals loungen öppen på kvällen, och finns det soffor eller vilorum i Premium Lounge? I värsta fall får man betala några kronor för en sån sovkapsel ute i terminalen.
 

karho

Medlem
Intressant att Etihads catering är bättre än Turkish. Har lite svårt att tro det, men det ska givetvis undersökas i sommar ;)

Ser fram emot rapporten!

Är arrivals loungen öppen på kvällen, och finns det soffor eller vilorum i Premium Lounge? I värsta fall får man betala några kronor för en sån sovkapsel ute i terminalen.

Arrivals Lounge var öpen när jag landade efter midnatt så den känns som den har bra öppetttider. Såg inga vilrum eller soffor i Premium Lounge tyvärr.
 

Alf

Medlem
Jättebra rapport med fina bilder. Det är dock lite synd att lägga F klass sträckan på den tiden när matlusten är som sämst men jag förstår problemet med att hitta platser på passande flyg.
Ingen kaviar i F klass?
 

karho

Medlem
Jättebra rapport med fina bilder. Det är dock lite synd att lägga F klass sträckan på den tiden när matlusten är som sämst men jag förstår problemet med att hitta platser på passande flyg.
Ingen kaviar i F klass?

Tack!

Japp, det var svårt att hitta optimal rutt, jag hade rätt få alternativ tidsmässigt så detta var minst dåliga alternativet. Matlusten var det inget fel på, men sovlusten gjorde sig också påmind..

Ingen kaviar nej.
 
Toppen