Senaste nytt

Flying Blue Promo Awards t.o.m 31 mars 2015

johan_fbg

Medlem
I samband med att FB ändrade Promo Awards ändrades även texten på hemsidan. Verkar som vi kommer se klart fler ekonomi-awards än business-awards framöver.

Ny text:
Save up to 50% on Award Miles with our Promo Awards@, available exclusively online! Check the website regularly because from 1 March new Promo Award@ destinations are offered online on the 1st of every month. Thanks to a greater choice of routes there are now more award tickets available, mainly in Economy Class. Last but not least, you can book as early as two months ahead of the travel period so you have lots of time to prepare your trip. See the world with AIR FRANCE, KLM and our airline partners!

Tidigare text:
The generous Promo Awards@ from AIR FRANCE, KLM and our airline partners enable you to save 25% to 50% on the Award Miles usually required for award tickets. Available exclusively online and regularly updated, all Promo Awards@ are subject to availability, so book now to be sure you don’t miss these great offers!
 

agehall

Medlem
Karin svarade ju dock att vi skulle få se businesspromos igen nästa omgång, så de är inte helt borta iaf.
 

bjolib

Medlem
Finns Promo Awards nu för april. Ingen businessclass dock..

FlyingBlue är i mina ögon helt värdelöst numera. Tänkte boka resa till södra Frankrike i höst, bla för att bränna mina miles och lämna FB, men alla biljetter som inte kostar en förmögenhet i miles innebär lång layover, byte av flygplats och ut/hemresa okristligt tidigt osv.

Det enda vettiga med FB verkar vara inrikes i USA. Eller C-klass till USA, men det verkar ju vara historia numera, trots vad Karin påstår
 

FF#1

Medlem
Skrutt ochså!

har nästan 60000 miles att bränna och jag vill göra nått kul för dem…

Man för visvisso åka till Frankfurt med 10000p i ekonomi vilket kan vara prisvärt om man nu vill dit men det vill inte jag nu i alla fall...
 

Dr. Miles

Expert
Skrutt ochså!

har nästan 60000 miles att bränna och jag vill göra nått kul för dem…

Man för visvisso åka till Frankfurt med 10000p i ekonomi vilket kan vara prisvärt om man nu vill dit men det vill inte jag nu i alla fall...

Om man gillar att flyga även i Economy kan man flyga relativt mycket med mindre Flying Blue miles i Asien.

Screenshot20140325_2.png

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Screenshot20140325_3.png

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Alternativt intra Asien award i Business class via Paris/Amsterdam är rätt OK värde trots höga bränsletillägg.
Mer info om detta kan du läsa i den här tråden:

http://www.businessclass.se/forum/a...risvaerd-bonusresa-med-flying-blue-miles.html
 
Last edited:
Toppen