Senaste nytt

Flying Blue Promo Awards juni-juli 2015

NyfikenGrau

Medlem
Har lärt mig mycket om "statusdelen" under åren här på bc.se, men fortfarande väldigt okunnig om award miles - måste nu ställa den grundläggande frågan 1a - när man pratar om award miles som förfaller, i detta fall på Flying Blue, avses då bokningsdatum eller avresedatum?

Jag/vi har exempelvis ett gäng miles som förfaller i augusti/september i år, pga att vi tappat status antar jag - är det då möjligt att boka promo awards med alla poäng intakta precis innan de förfaller, även om motsvarande awardresa går först i december?
 

Dr. Miles

Expert
Har lärt mig mycket om "statusdelen" under åren här på bc.se, men fortfarande väldigt okunnig om award miles - måste nu ställa den grundläggande frågan 1a - när man pratar om award miles som förfaller, i detta fall på Flying Blue, avses då bokningsdatum eller avresedatum?

Jag/vi har exempelvis ett gäng miles som förfaller i augusti/september i år, pga att vi tappat status antar jag - är det då möjligt att boka promo awards med alla poäng intakta precis innan de förfaller, även om motsvarande awardresa går först i december?
Flying Blues award miles (mile för att boka bl a bonusresor) går ut efter 20 månader från sista registrerad Skyteam flight.
General Terms and Conditions of the Flying Blue Programme - KLM.com
Flying Blue skrev:
1.2.9 For Ivory Members, Award Miles are valid for 20 months. Only accrual on flights of Air France, KLM, SkyTeam Partners or any other activity designed as extending in the FB Communication, is considered as an extending activity. The Company reserves the right to cancel the Award Miles after a period of 20 months with no extending activity registered on the Member’s account. It is up to the Member to check the expiration date of his Miles.
Så länge du har Silver status eller uppåt på Flying Blue går inte Award miles ut.

Jag tror att @Air France/KLM eller @Homer kan svara bättre än jag om du har mer frågor om Flying Blue. :)
 

NyfikenGrau

Medlem
Ha! Jag tar tillbaka min fråga, hade inte läst tillräckligt noggrant vad det stod i nedgraderingsbrevet från FlyingBlue (direkt från Gold till Ivory pga 0 flygningar 2014) - punktförfallet byggde på uppgifter daterade 24 jan 2015, men sedan dess gjorde vi vår Hongkong-resa med AF och på nätet är nu förfallodatum november 2016. Problemet ur världen alltså :)
 

johan_fbg

Medlem
Nya promo awards ute. Nedanstående erbjudande verkade ju bra men går inte att boka tyvärr.

Skärmavbild 2015-05-01 kl. 00.03.33.png
 
Toppen