Flying Blue Platinum for life, är det värt det?

Diskussion i 'Air France & KLM, Flying Blue' startad av Mr.A, 14 November 2014.

1. Mr.A

Mr.A Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej alla insiktsfulla medresenärer. Jag kommer i år att förnya min platinum-status med Flying Blue, om 2 år får jag platinum for Life. Nu är min fråga, är det värt det? I dagsläget då jag reser till Asien får jag både bättre priser och bättre service med Thai och Turkish och västerut med Swiss och British Airways. Jag har fortfarande relativt mycket resor till Bordeaux och Toulouse samt vissa mellanstora europeiska städer där AF/KLM är bästa alternativen så jag skulle nog kunna bibehålla min status om inte på antal miles så på 60 segment per år tror jag. Vad säger ni, är Platinum for Life värt nåt?

Last edited: 14 November 2014
  2. Christian R

Christian R DYKWIA

Jeg ser FlyingBlue som et relativt sikkert program og med "kun" to år igen ville jeg absolut sigte efter Platium for life. Jeg har ikke selv den store erfaring udi Air France & KLM men de har et ganske stort netværk dels i Europa men også interkontinentalt så det er jo absolut noget man kan udnytte også selvom man ikke længere rejser ligeså meget som nu.

rvarttinen och Mr.A gillar detta.
  3. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det känns värt att satsa på Platinum Life om du redan är så pass nära att nå det. Elite Plus på Turkish är ju ruskigt enkelt att behålla när man väl har fått det.

4. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag skulle lätt köra vidare på FBP for life. Sen behöver du ju aldrig fundera på den frågan igen. :)

5. GOTATH

GOTATH Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Att ha ett statuskort utan att behöva tänka på återkvalificering är aldrig fel. Tycker att du ska satsa på det. Det hade jag gjort i alla fall!

6. ChabbeT

ChabbeT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag skulle köra på FBP for life, ffa pga en evig förhandlingsmöjlighet vid t ex statusmatching (om man nu gillar sånt).

Mr.A och NyfikenGrau gillar detta.
  7. Magnus_K

Magnus_K Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om man känner franska myndigheter och bolag rätt så ska man ta vara på sådana här rättigheter.
    Passerar du detta krav och dom sedan konkar så tror jag du har ganska bra möjligheter att kräva ngt tillbaka då dom säljer in det på life time.

Last edited: 14 November 2014
    Mr.A gillar detta.
  8. rvarttinen

rvarttinen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Bara två år kvar - klart du ska satsa på att få ett Platinum for life! Skulle jag gjort... och kanske kommer göra om jag får möjlighet ... :)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!