Senaste nytt

Flying Blue Platinum - Benefits?

sodaboy

Medlem
Under de tre år jag var FB Plat blev jag aldrig uppgraderad till någonting med KLAF. Har kunnat välja nödutgång någon gång. Inte ens med fullpris businessbiljet och knökfullt plan (tom F) hände det. Men som statuslös blev jag uppgraderad till business på longhaul. Det var den berömda April Fools som fick mig att för alltid dumpa KLAF, FB och Scaryteam.
 

Pho

Medlem
Var nu 3 år sen jag var Platinum på FB - men de åren jag var det så fick jag väldigt ofta uppgradering från Y till C - men det har kanske ändrats

Har blivit uppgraderad flera gånger från premium eco till business på sträckan CDG-GOT vilket i praktiken innebär att man får sitta på rad ett istället för två!

På longhaul har det endast hänt ett fåtal gånger...
 

nilsson

Medlem
Jag har blivit uppgraderad ett par gånger på AMS-SFO på sommaren när economy går fullt. Att välja economy extra-säte är också bra, då man får eluttag för laddning. Det är väl det enda jag kan komma på att platinum kan har varit bra för. Om det är fler fördelar så misslyckas de med branding.
 

jerixon

Medlem
Jag har blivit uppgraderad till Business med KLM 2ggr från AMS till New York (JFK), En gång LAX-CDG med Air France och ett par ggr inom Europa. Oftast blir jag uppgradad med Czech Airlines eller Air France.
Det jag tycker är bäst för mig som är 194cm är att jag i förväg kan välja nödutgång inom Europa och Economy Extra Long Haul.
Bemötandet har varit väldigt gott i övrigt och jag tycker produkten som helhet överväger den jag får när jag flyger med SAS.
Mvh,
Johan
 

jerixon

Medlem
Just det!
Jag har fått gratis inträde till Kolmårdens djurpark, gratis SM final biljetter till Innebandy och en Pro-AM plats på Svenska Touren i golf och en gratis champagne provning också bla. under åren som jag tycker har varit trevligt :)
 
Edit: Oh, btw, bli tilltalad med namn - det HÄNDER FANEMIG INTE OMBORD! Jag tror det har hänt mig en gång på AF/KLM och då har jag gjort ganska många sektorer med dem. Inte ens i business. De är absolut sämst i branchen på det ime.

Det är iofs sällan jag har blivit tilltalad på AF/KLM men desto mer på andra Skyteam bolag. Men på min senaste resa AF så kom Chief Purser förbi och sade att efter som du Mr Andersson har Platinum status så bad hon mig att om jag hade några åsikter eller om det var något så skulle hon uppskatta att jag talade om det. Under resan kom hon förbi ett par gånger till och kollade att allt var som det skulle. Och detta var i PE inte Business eller First.
Nytt och lite ovant på AF!
 
Toppen