Flying Blue Miles expiry - vad gäller?

Diskussion i 'Skyteam' startad av Harnos, 22 November 2015.

  1. Harnos

    Harnos Medlem

    Ort:
    Skåne
    Land:
    Sverige Sverige
    Har Flying Blue miles som går ut i juni, vad gäller av följande?
    • måste avsluta resan innan mitt datum för miles expiry passeras?
    • måste boka biljett innan mitt datum passeras för miles expiry men kan resa efteråt?
    Letat men inte hittat infon jag söker, tacksam för svar.
     
  2. marbe166

    marbe166 Medlem

    Ort:
    CGN
    Du måste ha flugit en flight innan datumet går ut, så det räcker med utresan.
     
  3. Harnos

    Harnos Medlem

    Ort:
    Skåne
    Land:
    Sverige Sverige
    Tack för svar! Hade hoppats på att använda dom nästa höst så blir till att lägga en flygning med Skyteam innan dess.
     
  4. pep

    pep Medlem

    Hvis du booker en award inden de udløber, kan denne bookning vistnok ligge et helt år frem i tiden fra bookningstidpunktet. Så ny validering af existerende miles er ikke nødvendig hvis du formår at booke award inden de løber ud....
     
  5. Harnos

    Harnos Medlem

    Ort:
    Skåne
    Land:
    Sverige Sverige
    Det var det jag hoppats på, att jag bokar före dom går ut och sedan reser efter att dom gått ut, letat på på KLM's sida men hittar ingen bra info om detta.
     
  6. rvarttinen

    rvarttinen Moderator

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Om du flyger minst en gång per år så går i princip inga poäng ut i Flying Blue (info om detta brukar stå tillsamamns med redovisningen av dina poäng). Dock, kan krävas mer för att återkvalificera sig till den nivå som du har, typ. SIlver, Guld eller Plat. ...
     
  7. Harnos

    Harnos Medlem

    Ort:
    Skåne
    Land:
    Sverige Sverige
    Skickade frågan till Flying Blues helpdesk och nu ringde dom upp :)
    Svaret är att det är helt ok att flyga efter att poängen gått ut men resan måste bokas före dom går ut.
    Går inte heller att boka om biljetten efter att poängen gått ut.
     
    Bryant, jerixon och rvarttinen gillar detta.
  8. Bryant

    Bryant Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Den sista denna månad brinner mina 11000 poäng inne.

    Jag kan själv få fram att det enda sättet att förlänga giltighetstiden är att regga en flygning på kortet.

    Av anledning så har jag ingen möjlighet att flyga någonstans innan den sista.

    Jag vänder mig nu till er för att se om det verkligen inte finns något annat sätt att hålla liv i dessa poäng?
     
  9. Kan du flytta dem till ett annat konto? Det innebar en viss kostnad forstas.
     
  10. rvarttinen

    rvarttinen Moderator

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Kolla med @Air France/KLM ?
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×