Flying Blue Miles Calculator ...

Diskussion i 'Air France & KLM, Flying Blue' startad av rvarttinen, 4 September 2015.

1. rvarttinen

rvarttinen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Den Milage Calculator som finns på Flying Blues hemsida har nämnts några gånger i några trådar. Men, för att göra det lättare att hittade den så finns den här: Flying Blue - The frequent flyer programme of AIR FRANCE and KLM

... visade sig vara rätt så praktisk. Dock jag har bara lyckats kolla en sträcka i taget. T.ex. en resa till Barcelona från Stockholm skulle då göras med två beräkningar; ARN -> CDG och CDG -> BCN om du valt Air France. Men med lite summerande så får du fram poängintjäningen och kan sedan jämföra Economy vs Business, etc.

Intressant notering: det går att ange datum; påverkar resedatum poängberäkningen i vissa fall?

2. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Den är nog bara förberedd för framtida enhancements, när de sänker intjäning. Så man kan kolla datum efter de träder ikraft. ;)

rvarttinen gillar detta.
  3. rvarttinen

rvarttinen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Ok - jag missade en grej. Det går visst att att ange start- och slutdestinationer. Det finns ett fält för "Via" så det går att ange hela resvägen och få den totala poäng (miles) intjäningen beräknad.

Pho och johhenrik gillar detta.
  4. Pho

Pho Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    När man tar avancerad sökning så kan man ju också lägga in en via destination, så ARN -> BCN via CDG funkar ju att söka på.

Jag hade trott att datum delen var för att samma sökformulär ju kan användas till att få fram miles som behövs för upgrade eller award också...

rvarttinen gillar detta.
  5. Pho

Pho Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu har jag testat på några kommande resor och kan inte se att datumet har någon betydelse och inte heller om man använder det för awards...

rvarttinen gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!