Flying Blue "förbättrar"

Diskussion i 'Air France & KLM, Flying Blue' startad av agehall, 16 November 2011.

1. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tror inte jag sett någon tråd om FBs senaste förbättringar här än. Jag fick just följande från FB:

Så nu har man egentligen inga riktiga förmåner ombord som FBG längre. Riktigt dåligt tycker jag.

2. FlygWiki:

Enhancement -> Försämring

3. charlesswe

charlesswe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja ja, det var verkligen förkomplicerad innan... "alignment" behövdes.

4. DrGluttonius

DrGluttonius Medlem

Synd att mitt första inlägg på denna sida, vilken jag "lurkat" på en längre tid blir en rant. FB satsar verkligen inte på att erbjuda sina kunder en bra bonus som FBG. Jag reser en del i jobbet, och har faktiskt mycket bra erfarenheter av KLM, tenderar därför att välja dom över SK. Är ännu bara FBS, men motivationen att sträva efter FBG minskar betydligt iom detta.

1 person likes this.
  5. Concorde

Concorde Founding Member

Land:
    Sverige Sverige
    Skrattretande. Lika illa som när British Airways tog bort Open Doors policyn för Guld medlemmar tidigare i år. "We have listened to our customers".

6. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Över huvud taget är väl FB rätt dåligt om man är baserad i Sverige. Man får väl inte fast track någonstans (behövs väl iofs bara på de stora flygplatserna). Och loungen på ARN är ju inte mycket att hänga i julgranen.

Om du har en bekväm anslutning till AMS med KLM så kan jag väl förstå att du gillar dem. Jag använder mest SkyTeam när StarAlliance är oförsvarbart dyrt eller om deras flighter verkligen inte passar mitt resschema.

7. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hade de behållit det så hade jag nog satsat på British Airways istf SkyTeam som andrahandsval. Tyvärr slutade ju även Radisson med detta när det blev ClubCarlson.

8. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
    Jag blir alltid stenrädd när flygbolag pratar om förbättringar. Även det här är ju skrattretande - "alignment" jomenvisst.

9. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    "Alignment" == lika dåligt överallt

2 personer gillar detta.
  10. Stefan62

Stefan62 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Spjuth: Du skriver att KLM:s bonusprogram "suger" - jag börjar tycka det också eftersom det tillkommer så mycket kostnader vid bonus-resor samt att det är svårt att hitta bra "deals".

Vad är Dina erfarenheter?

Last edited: 9 Mars 2012

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!