Senaste nytt

Flying Blue/Diamond Club redemption

tourist

Medlem
Jag vill använda BMI DC-miles för två enkelbiljetter i business till USA, och KLM/AF FB-miles för två enkelbiljetter i business tillbaka till Sverige, eller tvärtom. Och med BMI på väg att försvinna ska jag kanske inte vänta alltför länge. Finns det något "trick" jag bör tänka på när jag försöker på ihop detta, som att skatter eller platstillgången för DC eller FB är signifikant lägre åt det ena eller andra hållet?

Jag skulle gärna åka med Air Canada över Atlanten, till exempel YYZ-CPH eller YYZ-LHR, är det någon som har erfarenhet av att försöka använda DC-miles för att hitta två platser i Executive First?
 

Dr. Miles

Expert
Enligt min erfarenhet är det lättare att hitta Air Canada(AC)s Business class award på Boeing B767 rutter än på Boeing B777 rutter.

Om du vill undvika bränsletillägg så hålla dig till US Airways(US) flygningar.
Förr behövde man inte betala bränsletillägg på Air New Zealand(NZ) flygningar världen över men nu verkar det som bara NZ biljett ex-Australien/Nya Zeeland som man inte behöver betala bränsletillägg.
Oavsett bränsletillägg eller ej, jag har hört att NZ Business class är mycket trevlig produkt. Så kanske du kan flyga via London/LHR och Los Angeles.

När det gäller Flying Blue miles, läste jag en tråd nyligen om FB kräver att du ska vara amerikansk medborgare när du försöker boka enkelbonusresa TILL USA.
bmi Diamond Club hade liknande krav när jag bokade åt andra sist, men det räckte att meddela dem bokningsnummer och e-ticketnummer av returresan.
 
Last edited:
Toppen