Flying Blue Awards inrikes i USA

Diskussion i 'Air France & KLM, Flying Blue' startad av bjolib, 21 Januari 2013.

1. bjolib

bjolib Medlem

Hej hej, sitter och kollar på resor inom USA med FB. Hittar bara i economy!
    Letar biljetter i höst, tex MIA -LAX och det finns som sagt bara i Eco. Det kan väl inte vara slut redan?
    Är FB Ivory, men det ska väl inte spela någon roll?.
    Nån som har någon idé?

//

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det kan spela roll att du inte har status med FB - det gör det iaf på AF/KLM. Vet dock inte exakt hur det ser ut hos partners. Det kan ju vara så att de inte släppt platser än heller..

1 person likes this.
  3. bjolib

bjolib Medlem

Nåt skumt är det för så fort jag söker på flyg inom USA försvinner möjligheten att välja "class of service", endast economy finns kvar. Men när jag söker andra resor, tex JFK - MEX, eller andra internationella flighter, kan man välja både Eco och Business!
    Kan det vara något speciellt med att man bara får boka eco hos Delta?

4. Om jag kommer ihåg rätt, First class award är endast tillgänglig som Flex Award.
    Som agehall skrev, First class Flex award är endast för Flying Blue elitmedlemmar.

5. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Plockar upp en gammal tråd. Jag har en resa jag ska göra 6 okt från LA till Dallas och tänkte jag skulle bränna av lite FB-poäng som jag ju annars aldrig använder. Men som OP säger, det finns bara Economy som val, och jag är FB Gold. Kan väl inte vara bara för FB Platinum? Jag kan inte hitta något nånstanns om det. Jag vet att det finns platser i business, enligt Awardnexus (via AF) som jag använde, men jag kan inte se dem när jag försöker själv, då jag bara ser ekonomi.

Jag ska försöka ringa dem imorgon så kan jag återrapportera vad de säger.

6. Homer

Homer Medlem

Jag har inte bokat ngt. själv men jag är ganska säker på att jag läst att det ska vara en bugg och man
    måste boka via tfn.

Det går tydligen inte att boka enkelbiljetter med Sky Pesos och dussintals amerikanska bloggar har skrivit om
    hur man flyttar Amex rewards till Flying Blue och bokar enkelbiljetter, så det lär inte vara någon brist på information.

Flex är bara för AF/KL, Tarom etc. och det framgår också av texten Dr.Miles postat.

7. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Samtal där jag förklarar mitt problem:
    "Why is everything but Economy removed?"
    "Because the system will not show anything that does not exist"
    "How does the system know what date I am going to search for, since it's removed before I even input a date?"
    "Delta don't release that many seats to FB for miles"
    "So it means Delta don't release ANY premium seats?"
    "No"
    "So why does it disappear?"
    "Because it doesn't show seats that are not available"

Ja, så där kan man ju hålla på ett tag...

8. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag bokade en *A med United i Business First istället...

9. Homer

Homer Medlem

10. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det gjorde jag, men jag var tvungen att ange datum. Eftersom jag är tvungen att flyga 6 okt så var det bara det som var intressant. Fanns inget 6 okt, så jag sa för skojs skull till henne att kolla alla dagar i Oktober och det fanns inga alls sa hon.

Det intressanta var ju dock varför man inte kan söka online och det fick jag inget som helst svar på. Har nu postat på deras FB-sida, får vi se om de svarar där.

Last edited: 22 Juli 2013

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!