Flygskatter inom Europa med Flying Blue

Diskussion i 'Air France & KLM, Flying Blue' startad av EBGGOT, 24 Februari 2012.

1. EBGGOT

EBGGOT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    God kväll.

Jag har 55,000p som brinner inne i Flying Blue i Maj därav behöver jag boka en resa.

Någon som har idé vad flygskatterna ligger för en resa i Europa (via AMS) från GOT?

Jag tror jag har läst någonstans att det är ganska dyra?!

KLM "book award sida" sida ligger nere därav jag inte finna info där.

Tusen tack!

2. henke12

henke12 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag slänger in en gissning på ca 600 kr give or take nån hundring

3. Homer

Homer Medlem

Skatter? Du menar skatter, bränsleavgifter och annat tjafs de tar betalt för?
    går säkert på bra mycket över €100 bara t.o.r till AMS.
    Smartare att betala för en biljett någonstans och förlänga livslängden på poängen 20 månader,.
    FB är svåra att tjäna men det är gott om platser och promo awards är super value,
    50.000 räcker ju för fn till Aruba i Business just nu :)

4. EBGGOT

EBGGOT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sagt och gjort! Fick bli en tur med KLM i April ...

5. Jag håller fullständigt med Homer. Man ska aldrig använda Flying Blue(FB) poäng till Air France/KLM ekonomiklass award.
    Det kan sluta så illa så att du betalar 80.000 FB poäng för t ex Stockholm-Paris/Amsterdam-Beijing t/r i ekonomiklass + ytterligare 3.800 SEK för skatter&bränsletillägg. :eek:

Då är det bättre, som Homer skrev, att använda poäng till Business class när de kör Promo Awards.

6. Homer

Homer Medlem

Man ska absolut spy galla över FB, men om man nu faktiskt har poängen på kontot och dessutom mer än 50k, så är det ju faktiskt ganska bra.

Longhaul + Business class(Affairs) + Promoawards [här - > Flying Blue News] är ett tungt stalltips, i synnerhet som det ingår flyg från GOT

Dessutom så är avgifterna oftast lägre än British Airways och platstillgången i longhaul business ganska god, till skillnad mot SAS.

Last edited: 25 Februari 2012
  7. Förstår jag dig rätt när du skriver att avgifterna är oftast lägre än i OW och att det finns fler platser än i Star Alliance?
    Hur svårt kan det vara att skriva just det då utan att gå till angrepp på något speciellt bolag när det faktiskt gäller en allians?

8. Homer

Homer Medlem

Absolut inte, jag jämförde specifikt AF/KL, British Airways och SAS inte olika allianser.

Dessutom bara användandet av poäng, intjänandet med FB är ju numera uruselt
    då de flesta biljetterna bara ger 25% och många faktiskt 0%

Last edited: 25 Februari 2012

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!