Flygskatten nu bestämd

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av megaman, 26 Augusti 2017.

1. Valley

Valley Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Lattjo
    Tråden om flygskatt nu nästan en politisk miljödebatt :p

Just effekterna för en person som reser Stockholm - Göteborg med många olika transportmedel, finns gjord av Automotor...
    Skall se om jag hittar fram den.

I övrigt är det tåg man skall åka om man vill vara miljövänlig.
    Om man inte bor i Karlstad där någon tagit fram statistik på att enbart 61% håller tiden.

2. BAS

BAS Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Åkte tåg Stockholm - Göteborg en gång. Aldrig mer. Blev så åksjuk att jag inte kunde göra något på hela dagen och kvällen.

Efter det har jag tagit flyget eller bilen... Skulle faktsikt föredra Swebuss framför tåg.

3. Hachans

Hachans Medlem

Prova ett annat tåg än x2000 nästa gång.

4. mha321

mha321 Medlem

Det är väl lika miljövänligt när det är försenat?

5. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Där får det nog bli bil alternativt promenera. Idag är samtliga fyra flygningar till/från Stockholm inställda.

6. Canadien gillar detta.
  7. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, även om den tabellen visar den tänkta avkommans Co2-avtryck per år räknat med nuvarande levande personers avtryck så kommer förhållandet i storlek på staplarna kvarstå även om vi lyckas minska vårat avtryck per person. Det kommer alltid vara väldigt mycket effektivare att inte sätta ett barn till världen än att dra ned ännu mer på sitt redan slimmade avtryck.

8. Owen Killigan

Owen Killigan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  9. Om barnet flyger 37 T/R över Atlanten under sitt liv (vilket inte är helt omöjligt) så kommer han/hon upp i den nivån av miljöpåverkan...

10. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Siffrorna är per år.
    D v s 37 Transatlantic motsvarar vad en genomsnittsmänninska orsakar med genomsnittligt ätande, utandning, bussresa o s v under ett år.

Eller har jag förstått grafen fel?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!