Jag tror vi har gett lite skev bild av det hela. När man köper en revenue biljett(för pengar) så styr man själv hur, när och var man reser till, när det är en bonubokning då är det ren tur som gäller. Därför måste man vara mer eller mindre flexibel och förberedd(ha en plan B) när man hoppas på en prermium bonusupplevelse.
Nu verkar trådstartaren ha bestämt destinationen, nästa steg nog vad vill man ha från denna upplevelse. Att hoppa på SQ26 är inte det lättaste om man måste ta sig till FRA först. En övernattning är nog måste och vid sökande med Lifemiles har jag sett en kvällsavgång från ARN och sen fortsätta med SQ26.
Men jag hade nog föreslagit att kombinera det mesta ifrån denna tråden och flyga ARN-CPH/LHR-EWR med UA eller SK på vägen dit och SQ26 tillbaka. Da har vi en ITIN med 4 olika bolag och plockat deras premium produkt i dagsläget: SK, UA, SQ, LH.
Det finns också Brussels som möjlig kandidat på vägen dit(det är lätt att hitta bonusplatser), men då är det Bromma som gäller(bor man i Solna eller Sumpan då är det ju nästan promenadavstånd till flyget!).
Vill man hellre styra med pengar då är BA alternativet mycket valuta för pengar: upper deck, avskilt lie-flat säte, en del god alcohol(det verkar vara en av mest eftersökta här
), en helt annorlunda flygplatsupplevelse. Vad gäller det sistnämnda då ska jag försöka dra en jämförelse: vanliga lounger är som en stor lägenhet med dusch(inget badkar) och kök. Läs Menzies på Arlanda. Galleries på LHR blir då som en hel våning i en stor byggnad där andra våningar är också lounger(dit man inte har åtkomst än
). Att man nu har en bemannad badrumsavdelning med massage och annat spa (måste nog bokas i förväg, därför en lång layover rekommederas) är bara en bonus. Vad gäller nu Champagne rummet och annat gott får andra fylla på, jag var inte där när...
Tror inte man hittar något liknande i Europa som flygande i Business, kanske i Asien.