Senaste nytt

Flygresa till New York i 40 års present

Den knäpper definitivt United på fingrarna, dock blir skatterna en hel del mer för den linjen... Även med SAS via Köpenhamn ökade priset nästan 2.000SEK. När man hamnar på ca 10-11.000kr till NYC tycker jag nästan det är mer värt att betala 15.000SEK på kampanj och mottaga lite poäng.

Nu påstås ju dollarn sjunka ner till 6kr jämnt, så snart hamnar vi under 7.500SEK T/R. Aldrig mera ekonomiklass alltså:cool:.

Nu verkar ju dock trådstartaren ha budgeterat för betydligt mer än båda dessa summor, så ditt val är nog mer attraktivt här :)

Absolut..

Jag kan ju bara tala ur mitt eget perspektiv men får jag åka ARN-FRA-JFK med SQ över atlanten båda vägarna för ca 10.500 SEK så gör det absolut ingenting om jag missar poängen för min del. Samlar i princip bara på Avios hur som helst.

Men jag funderar på att pröva UA också, det är ju även det ett klockrent pris! :)
 

isv97tkn

Medlem
Har sökt o sökt. blir lite irriterad. Varför kan man inte boka ARN-FRA med SQ hur gör man det?? Det finns ju flight nr typ SQ2105.Operated by LH ifos. Kanske är det en delresa till Singapore från Stockholm. Hmm
 

Dr. Miles

Expert
Har sökt o sökt. blir lite irriterad. Varför kan man inte boka ARN-FRA med SQ hur gör man det?? Det finns ju flight nr typ SQ2105.Operated by LH ifos. Kanske är det en delresa till Singapore från Stockholm. Hmm

När det gäller bonusresor kan man inte boka codeshare. Det måste bokas som operating carriers (flygbolag) flight nummer.
 
Jag tror vi har gett lite skev bild av det hela. När man köper en revenue biljett(för pengar) så styr man själv hur, när och var man reser till, när det är en bonubokning då är det ren tur som gäller. Därför måste man vara mer eller mindre flexibel och förberedd(ha en plan B) när man hoppas på en prermium bonusupplevelse.

Nu verkar trådstartaren ha bestämt destinationen, nästa steg nog vad vill man ha från denna upplevelse. Att hoppa på SQ26 är inte det lättaste om man måste ta sig till FRA först. En övernattning är nog måste och vid sökande med Lifemiles har jag sett en kvällsavgång från ARN och sen fortsätta med SQ26.
Men jag hade nog föreslagit att kombinera det mesta ifrån denna tråden och flyga ARN-CPH/LHR-EWR med UA eller SK på vägen dit och SQ26 tillbaka. Da har vi en ITIN med 4 olika bolag och plockat deras premium produkt i dagsläget: SK, UA, SQ, LH.
Det finns också Brussels som möjlig kandidat på vägen dit(det är lätt att hitta bonusplatser), men då är det Bromma som gäller(bor man i Solna eller Sumpan då är det ju nästan promenadavstånd till flyget!).

Vill man hellre styra med pengar då är BA alternativet mycket valuta för pengar: upper deck, avskilt lie-flat säte, en del god alcohol(det verkar vara en av mest eftersökta här ;)), en helt annorlunda flygplatsupplevelse. Vad gäller det sistnämnda då ska jag försöka dra en jämförelse: vanliga lounger är som en stor lägenhet med dusch(inget badkar) och kök. Läs Menzies på Arlanda. Galleries på LHR blir då som en hel våning i en stor byggnad där andra våningar är också lounger(dit man inte har åtkomst än ;)). Att man nu har en bemannad badrumsavdelning med massage och annat spa (måste nog bokas i förväg, därför en lång layover rekommederas) är bara en bonus. Vad gäller nu Champagne rummet och annat gott får andra fylla på, jag var inte där när... :)
Tror inte man hittar något liknande i Europa som flygande i Business, kanske i Asien.
 

Homer

Medlem
Du skrev inte när du tänker åka, Emirates ska ju tydligen börja flyga från Sverige och då kanske de kommer
med något supererbjudande (kan man alltid hoppas)
 

pep

Medlem
Glem ikke Turkish Airlines eller Ethiopian! På Bz-class med lounge / hotel i Istanbul eller Addis. Mere eksotisk end mange af de andre muligheder nævnt. Læs BC.se reportager om deres udmærkede businessclass med bar (på de store fly).
 
Toppen