Senaste nytt

Flygresa till New York i 40 års present

isv97tkn

Medlem
Det har redan uppstått symtom utan att jag ens flugit business.
Inga fler långflygningar i ekonomi. 10 tim orkar jag inte. Senast hem från Thailand höll jag på o bryta ihop.
New York är det längsta jag klarar, det är ok om man flyger med en god vän sitter o snackar skit o ser nån film. Hem är ju dock mycket värre.
 
Jag skulle satsa på BA C till NYC eller LAX/MIA. Anledningarna är flera:
1. Relativt billigt kan man komma undan, t.ex. köpa WTP och uppgradera med pöäng.
2. Redan med Club World går det få en behandling på Elemis spa. Både på LHR och JFK.
3. Loungen på LHR erbjuder bra mat och dryck.
4. Det finns flera avgångar under dagen så man kan maxa ut tiden på LHR.

Annars om det finns möjlighet att komma åt FCT på Frankfurt då är det som gäller plus resa till Asien. Hint: Lifemiles och SQ. För runt 10K kan man flyga med världens bästa.
 
Last edited:

Homer

Medlem
Finnair till Bangkok är mitt tips också , men risken är ju som sagt att du blir biten och
det slutar med att du ger dig själv en resa i 1:a klass till Australien som 41 års present :p
 
Det är till mig själv. Vill bara inte bli besviken. Är glad att jag kollat runt lite o insett att SAS kanske inte håller måttet,dock tycker jag SAS är fantastiska i ap klass där Iberia,KLM, BA är riktigt dåliga. Finnair är helt ok.
Dock har jag inte flugit business longhaul så det kanske räcker.

Tycker BA vinner överlägset mot SAS i monkeyclass alla gånger.
 

agehall

Medlem
Som redan påpekats, om du inte flugit business tidigare, börja där och flyg längre bort istället. Om intjäningen inte är viktig så kan du ju gå på Dr. Miles råd och köra Emirates, som är riktigt bra och har en del bra priser. Tiden ombord är faktiskt rätt angenäm när man flyger bekvämt och om man flyger lite längre hinner man dessutom sova lite så att man lättare gör tidsomställningen. LHR-NYC är aningen kort för det.
 

Palazzi

Medlem
Det är till mig själv. Vill bara inte bli besviken. Är glad att jag kollat runt lite o insett att SAS kanske inte håller måttet,dock tycker jag SAS är fantastiska i ap klass där Iberia,KLM, BA är riktigt dåliga. Finnair är helt ok.
Dock har jag inte flugit business longhaul så det kanske räcker.

Om det inte handlar om avresa nästa vecka och intjäningen inte är prioritet ett, så hade jag gjort följande: 1. Gå med i Avianca Lifemiles snarast. 2. Köp 52.000p på nästa bonuskampanj (100% extra miles). Den borde komma snart... 3. Beställ en bonusresa med United i business class ARN-EWR t/r.

Säga vad man vill om United Airlines business class, men resan kommer kosta dig 7.800kr T/R
 
Om det inte handlar om avresa nästa vecka och intjäningen inte är prioritet ett, så hade jag gjort följande: 1. Gå med i Avianca Lifemiles snarast. 2. Köp 52.000p på nästa bonuskampanj (100% extra miles). Den borde komma snart... 3. Beställ en bonusresa med United i business class ARN-EWR t/r.

Säga vad man vill om United Airlines business class, men resan kommer kosta dig 7.800kr T/R

Varje dag håller jag utkik efter LifeMiles kampanjen då jag behöver fylla på lite så den får absolut komma snarast! :)
Tycker LF är helt underbart om man ska boka i speciellt C-klass.
Att de även har tillgång till LH F är ett stort plus.

Angående rutten... ARN-FRA-JFK (med SQ) knäpper väl ändå ARN-EWR med UA på fingrarna? ;)
(Har inte prövat någon av produkterna ännu dock.)

Lättare att hitta tillgång med UA såklart men är man lite flexibel är inte SQ rutten ett jätteproblem.
 
Last edited:

Palazzi

Medlem
Varje dag håller jag utkik efter LifeMiles kampanjen då jag behöver fylla på lite så den får absolut komma snarast! :)
Tycker LF är helt underbart om man ska boka i speciellt C-klass.
Att de även har tillgång till LH F är ett stort plus.

Angående rutten... ARN-FRA-JFK (med SQ) knäpper väl ändå ARN-EWR med UA på fingrarna? ;)
(Har inte prövat någon av produkterna ännu dock.)

Lättare att hitta tillgång med UA såklart men är man lite flexibel är inte SQ rutten ett jätteproblem.

Den knäpper definitivt United på fingrarna, dock blir skatterna en hel del mer för den linjen... Även med SAS via Köpenhamn ökade priset nästan 2.000SEK. När man hamnar på ca 10-11.000kr till NYC tycker jag nästan det är mer värt att betala 15.000SEK på kampanj och mottaga lite poäng.

Nu påstås ju dollarn sjunka ner till 6kr jämnt, så snart hamnar vi under 7.500SEK T/R. Aldrig mera ekonomiklass alltså:cool:.

Nu verkar ju dock trådstartaren ha budgeterat för betydligt mer än båda dessa summor, så ditt val är nog mer attraktivt här :)
 

Viking75

Medlem
Jag tycker Palazzi har ett mycket bra förslag här.

United i C från ARN till EWR är hårdvarumässigt riktigt bra. Nu svär säkert jag i kyrkan, men jag tycker även att den mjuka delen är bra på den här sträckan.

Sist men inte mist vilket pris. Ska kolla lite på det där med Avianca Lifemiles.
 

isv97tkn

Medlem
Hur bokar man SQ ARN-FRA-JFK. ?
Tycker det känns lite bökigt med LifeMiles men ska absolut kolla upp det.
Som sagt tack för alla förslag.
Jag kanske har fel ( är ju novis o bör lyssna) men tycker Virgin känns lockande och BA Business till EWR. Åka första klass får vänta, verkar vara mycket större klasskillnad än jag trodde och känns ju dumt o riva av en så upplevelse på en gång o hoppa över C .Sparar på upplevelsen o stålarna :) o i stället ha något att se fram emot.
Jag blev även lite barnsligt nyfiken på loungerna i London både Virgin o BA.s
 
Toppen